مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

در پی تصویب طرح کاهش در شورای‌عالی ترافیک، این طرح طی ۳ مرحله در تهران اجرایی می‌شود. دیروز همشهری در گزارشی گمانه‌زنی کرده بود که این طرح تا آغاز پاییز اجرایی خواهد شد.

با اجرای طرح کاهش بخش زیادی از عوامل آلایندگی شهر از تردد در شهر محروم می‌شوند.

 

آنگونه كه سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران گفته، جلسه شوراي‌عالي ترافيك كشور در مورد اين طرح برگزار شد و در مورد سيمفا يا همان سامانه يكپارچه مراكز معاينه فني ايران توافق لازم حاصل و مقرر شد كل ديتاي خودروها روي اين سامانه متمركز و امكان نظارت پليس بر معاينه فني خودروها فراهم شود.

وي با بيان اينكه اين طرح در 3مرحله اجرايي مي‌شود، اظهار كرد: در مرحله اول در محدوده طرح زوج و فرد معاينه فني خودروها كنترل شده و صرفا به‌خودروهايي كه معاينه فني داشته باشند، اجازه ورود به محدوده زوج و فرد داده مي‌شود. در فاز دوم روي خودروهاي انژكتوري و كاربراتوري اعمال محدوديت مي‌شود و در گام سوم اجراي اين طرح به كل سطح شهر تهران تسري مي‌يابد.
معاون شهردار تهران با بيان اينكه اين طرح نيمه شهريورماه آغاز مي‌شود، گفت:

احتمال افزايش مراجعات مردمي به مراكز معاينه فني وجود خواهد داشت و بر همين اساس از هم‌اكنون به مراكز معاينه فني بخشنامه شده است تا نسبت به افزايش ظرفيت خود و جذب نيروي متخصص اقدام كرده و بتوانند حتي درصورت امكان در 3شيفت كاري نسبت به خدمت‌رساني به مردم اقدام كنند. وي با بيان اينكه به مردم توصيه مي‌شود مراجعه به مراكز معاينه فني را به شب اجراي طرح موكول نكنند، افزود: يك‌ماه و نيم زمان تا اجراي طرح باقي‌مانده و به مردم توصيه مي‌شود كه از اين فرصت براي اخذ معاينه فني اقدام كنند. تشكري هاشمي با بيان اينكه براي اجرايي‌شدن طرح كاهش داشتن معاينه فني يك الزام و نياز ضروري است، ادامه داد: شوراي‌عالي ترافيك اصل طرح را قبول كرده و پليس نيز براي اجرا اعلام آمادگي كرده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهر تهران با بيان اينكه فاز اول اين طرح در شهريور‌ماه اجرايي مي‌شود، افزود: در شهريور ماه كنترل معاينه فني تنها در محدوده زوج و فرد اعمال مي‌شود و روي خودروهايي كه معاينه فني نداشته و وارد محدوده زوج و فرد مي‌شوند، به‌صورت مكانيزه اعمال قانون خواهد شد. هم‌اكنون اطلاعات بانك سيمفا موجود و دوربين‌هاي نظارتي اين طرح نيز نصب شده است و اگر خودرويي معاينه فني نداشته باشد روي آن اعمال قانون صورت خواهد گرفت. وي با بيان اينكه در فاز دوم اجراي طرح، اين طرح به كل شهر تهران تسري مي‌يابد، تصريح كرد: آلودگي هوا در پاييز و زمستان افزايش مي‌يابد و شاهد پديده وارونگي هوا هستيم و اميدواريم طرح كاهش قبل از اين پديده نهايي شود.

تشكري هاشمي با بيان اينكه در فاز سوم خودروها به 3دسته كاربراتوري، انژكتوري و هيبريدي تقسيم مي‌شوند، گفت: براي خودروهاي هيبريدي سياست‌هاي تشويقي درنظر گرفته شده و براي ساير خودروها نيز تقسيم‌بندي رنگي اجرايي مي‌شود. وي درباره آرم‌هاي طرح ترافيك تصريح كرد: آرم‌هاي طرح ترافيك براي تردد در محدوده طرح ترافيك الزامي است اما براي تردد در محدوده زوج و فرد علاوه بر پلاك خودرو كه بايد منطبق بر روزهاي هفته باشد، داشتن معاينه فني نيز الزامي است و درصورت تسري طرح كاهش به كل تهران پس از آن مي‌توان درخصوص ادامه‌دار بودن يا نبودن طرح زوج و فرد آن هم با هدف ترافيكي و نه زيست‌محيطي تصميم‌گيري كرد و بايد بگويم كه همزمان با كنترل معاينه فني طرح زوج و فرد نيز اجرايي مي‌شود.

کد خبر 338997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha