مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۳
۰ نفر

مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی از افتتاح ۴۱پروژه بیمه‌ای و درمانی در ١٨ استان در هفته تأمین اجتماعی خبر داد.

نسخ الکترونیک

تقي‌پور افزود: برنامه‌هاي گراميداشت هفته تأمين اجتماعي در فاصله زماني ١٩ تا ٢٥ تيرماه ١٣٩٥ اجرا خواهد شد. وي گفت: درمانگاه مريوان، شعبه٢ سنندج، شعبه سقز و شعبه بانه در استان كردستان، درمانگاه شعبه٣ رشت و درمانگاه و شعبه آستانه اشرفيه در استان گيلان ازجمله پروژه‌هايي به‌شمار مي‌آيند كه در هفته تأمين اجتماعي به بهره‌برداري مي‌رسند. تقي‌پور در ادامه گفت: درمانگاه استهبان و درمانگاه لامرد هم در استان فارس افتتاح مي‌شود. وي به راه‌اندازي نسخه الكترونيك تأمين اجتماعي براي بيماران خاص كه قبلا مديرعامل تأمين اجتماعي وعده آن‌را براي 22تير داده بود، اشاره‌اي نكرد. معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری گفت برای نهایی شدن نسخه الکترونیک در کشور برای بیماران خاص نمی تواند تاریخ دقیقی را اعلام کند. دکتر همتی افزود: اجرایی شدن نسخه الکترونیک به زیرساخت وسیع و و مجوزهای گسترده نیاز دارد و در مجموع کار پیچیده و تخصصی است و گسترش آن به تدریج خواهد بود. به گفته وی به غیر از یزد که طرح پایلوت در آن اجرا شده در هیچ استان دیگری نسخه الکترونیک اجرایی نشده است.

معاون درمان تامین اجتماعی از آغاز همکاری با وزارت بهداشت در این زمینه هم خبر داد. 22 ارديبهشت امسال بود كه مديرعامل ســازمان تأمين اجتماعي درخصوص اجراي نسخه‌هاي الكترونيك بيمه در كشور گفت: تا 2ماه آينده براي بيماران خاص در كشور بحث نسخه الكترونيك نهايي مي‌شود. سيدتقي نوربخش در جمع خبرنگاران تصريح كرد: تمام تلاش ما اين است كه بتوانيم نســخه الكترونيك را براي كل كشــور فراگير كنيم و اقدامات جدي بــراي اين موضوع در دستور كار است. نوربخش ادامــه داد: طرح نسخه الكترونيك از سال گذشــته در استان يزد براي بيماران خاص آغاز شده است. مسئولان ســازمان تأمين اجتماعــي تاكنــون بارها وعــده الكترونيك‌شــدن دفترچه‌هاي بيمه را داده‌اند. ابتداي ســــال89، معاون وقــت ســــازمان تأمين اجتماعي وعده داد كه تا پايان ســال دفترچه‌هاي كاغذي را جمع و كارت‌هاي هوشــمند را جايگزين آن مي‌كند. اين وعده بارها تكرار و تمديد شــد. مرداد93 مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي دوباره اين وعده را تكــرار كرد. ســــيدتقي نوربخش گفت كه ظرف مدت 3‌ماه تمامي دفترچه‌هاي تأمين اجتماعي حذف خواهند شــــد و كارت‌هاي هوشمند جايگزين آنها خواهد شد.

همچنين اين وعده بارها تكرار و تمديد شد. تيرماه ســال گذشته شوراي‌عالي بيمه 2سازمان بزرگ بيمه‌اي كشور يعني تأمين‌اجتماعي و بيمه ســلامت ايرانيان را موظف كرد براي يكسان‌شــدن خدمات بيمه پايه در كشور و رفع امكان هرگونه سوءاستفاده، حداكثر تا شــهريور تمــام دفترچه‌هاي كاغذي خــود را حذف و به جــاي آن از كارت‌هاي هوشمند الكترونيك سلامت استفاده كنند. مرداد94 بود كه تقي نوربخــش، مديرعامل ســازمان تأمين اجتماعــــي در وعده‌اي جديد از روند حــذف تدريجي دفترچه‌هاي بيمه تأمين اجتماعي از شهريور خبر داد البته چنــد روز بعد از ســوي روابط عمومي اين ســازمان اعلام شد كه در مرحله نخســت تنها دفترچه كاغذي بيماران خاص حذف مي‌شود؛ چراكه شــمار بيماران خاص 320هزار نفر است كه بيشترين هزينه‌ها و بيشترين تسهيلات را نياز دارند. اجراي اين وعده هم به ماه مهر و آبان و حتي اواخر سال94 موكول و در نهايت هم اجرايي نشد.

انتقاد از عملكرد بيمه‌ها همزمــان بــا تأخير‌ها و وعده‌هاي مكــرر سازمـــان‌هاي بيمه‌گر، وزارت بـــــهداشتي‌ها بارهــا از عملكــرد بيمه‌ها در الكترونيــك‌كــردن دفترچه‌ها انتقاد كرده‌اند. به گفته وزير بهداشت، بيمه‌ها در اين زمينه از مصوبات كميته سلامت زيرنظر شوراي فناوري تبعيت نمي‌كنند.

  • ناهماهنگي ادامه‌دار!

ناهماهنگي ميان وزارت بهـــداشت و بيــــمه‌ها در طرح الكترونيك‌شدن نسخه‌ها سال گذشته يك‌بار ديگر هم رسانه‌اي شد؛ هنگامي كه ايرج حريرچي و محمد آقاجاني معاونان وزارت بهداشــت درمورد اجراي طرح نسخه الكترونيك در بيمارستان تأمين اجتماعي شــهداي كارگر يزد، ابراز بي‌اطلاعي كردند. ماجرا از اين قرار بود كه مديرعامل ســازمان تأمين اجتماعي به يزد رفته بــود تا در آيين رونمايي از سيستم نسخه الكترونيك شــركت كند. نوربخش آنجا گفته بود: «نســخه الكترونيك ويــژه بيماران خاص در استان يزد به‌صورت پايلوت آغاز شده است. اما تا رفع مشكلات اصلي اين سيستم از دفترچه‌هاي بيمه درماني نيز براي اين افراد استفاده مي‌شود.»

کد خبر 338877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha