همشهری آنلاین: به لطف فضای مجازی،‌ دو شهر اروپایی که از نظر تاریخ زبان و جغرافیا از یکدیگر فاصله زیادی دارند، اکنون به یکدیگر نزدیک شده و متحد شده‌اند.

براساس گزارش يورونيوز، در اين پروژه جديد اتاقكي مدور در دو شهر مختلف اروپايي،‌ برلين و ورسلاو ساخته شده‌است كه زماني كه فرد براي مثال وارد اتاقكي مي‌شود كه در يكي از ميدان‌هاي مشهور برلين واقع شده،‌ از ایستگاه قطار شهر ورسلاو در لهستان سردر مي‌آورد.

اين دو شهر درسال 2016 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شده اند. این برنامه در چارچوب پروژه لونتا انجام شده‌است،‌پروژه‌اي متشكل از دوربین‌های متعدد و پخش ويديو روي ديوار كه دو شهر را تنها با اختلاف یک ثانیه بهم وصل كرده‌است و اين تصور را براي بيننده ايجاد مي‌كند كه گويي واقعا وارد شهري ديگر شده‌است.

سيستم دوربین‌ها اصلي‌ترين بخش پروژه به شمار مي‌رود و بخش‌هايي از پروژه كه در دسترس عموم نيستند،‌ سنگ‌بناهاي اصلي پروژه هستند. ارتباط سريع تصويري ميان  اين دو شهر به واسطه نمايشگرها و سرورهايي است كه اتصال را برقرار مي‌كنند. به گفته يكي از تكنسين‌هاي پروژه لونتا،‌ در این سيستم 60 نمايشگر متصل به 60 رايانه وجود دارند كه با استفاده از یک شبکه پخش زنده ارتباط با شهر ديگر را ممكن مي‌سازند. 

ایده بازی در اين اتاقك‌ها نيز يكي از اصلي‌ترين بخش‌هاي پروژه به شمار مي‌رود و بازديدكنندگان تشويق مي‌شوند تا با بازديد‌كنندگان شهر ديگر ارتباط برقرار كرده و با هم بازي كنند يا پيام‌هاي مجازي براي يكديگر بفرستند. به اين شكل تفاوت‌هاي فرهنگي و فواصل جغرافيايي ميان اين افراد از بين مي‌رود و افراد با راحتي بيشتر همسايه‌هاي خود در شهري ديگر را ملاقات مي‌كنند.

کد خبر 338570

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha