همشهری آنلاین: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: با هدف محرومیت زدایی و رفع کمبود فضاهای آموزشی، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ه) تاکنون ۲۱ هزار متر مربع پروژه‌ی عمرانی به ارزش افزون بر ۲۹۹ میلیارد ریال در این استان اجرا کرده و یا در حال اجرا دارد.

به گزارش بنياد بركت، ماشاالله قاسمی افزود: از این میزان پروژه، 40 پروژه مدرسه در قالب 182 کلاس درس با اعتبار 169 میلیارد و 342 میلیون ریال و 18 پروژه مسجد با زیربنای یک هزار و 414 متر مربع در مناطق دور افتاده و محروم این استان با اعتبار 22 میلیارد و 550 میلیون ریال و 13 پروژه‌ی بهداشتی، خانه‌ی عالم، مسکن محرومین، حوزه‌ی علمیه و ... با اعتبار 107 میلیارد و 142 میلیون ریال از جمله‌ی این اقدامات است.

وی ادامه داد: بنیاد برکت مشارکت خیرخواهانه‌ای در رفع کمبود فضاهای آموزشی و جمع‌آوری مدارس تخریبی در سراسر کشور به‌ویژه مناطق محروم هرمزگان داشته و قدر مسلم نام بنیاد پرخیر برکت همواره در اذهان دانش‌آموزان این استان ماندگار خواهد بود لذا به سهم خود و به نمایندگی از اهالی تعلیم و تربیت مراتب قدردانی خود را اعلام می‌دارم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان، فعالیت بنیاد برکت در استان به‌ویژه در تأمین فضاهای آموزشی استاندارد را ستود و پیش‌بینی کرد در سال جاری، شش پروژه در قالب 36 کلاس درس با زیربنای دو هزار و 668 مربع و اعتبار افزون بر 47 میلیارد ریال اجرا می‌کند که عملیات اجرایی 2پروژه طی هفته‌های اخیر آغاز شده است.

قاسمی، با اشاره به این‌که 70 هزار دانش‌آموز هرمزگانی در یک هزار و 800کلاس درس تخریبی و ناامن تحصیل می‌کنند اضافه کرد: همکاری بنیاد برکت در نوسازی مدارس تخریبی جای تقدیر و تشکر دارد چرا که تمام پروژه‌های آموزشی اجرا شده‌ی بنیاد برکت در سنوات اخیر در جهت محو مدارس تخریبی بوده است.

بنیاد برکت که در سال 86 زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد، درصدد است یک‌هزار مدرسه در مناطق محروم کشور تأسیس کند که تاکنون 600 باب از این مدارس به بهره‌برداری رسیده است.

مدارس برکت که بیش از 62 هزار دانش‌آموز از خدمات آن برخوردارند، دارای مناسب‌ترین استانداردهای ساخت اماکن آموزشی است.
وی با قدردانی از همراهی خیرین مدرسه‌ساز و رسانه‌ها با اداره‌ی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اضافه کرد: رسانه‌ها در انعکاس اخبار اداره‌ِی کل نوسازی مدارس سنگ تمام گذاشته‌اند که از همه‌ی آن‌ها کمال تشکر را دارم و امیدوارم این روند تا بازسازی کامل مدارس تخریبی در استان ادامه یابد.

وی در ادامه با اشاره به ساخت دو حوزه‌ی علمیه در شهرستان‌های جاسک و پارسیان افزود: هرکدام از حوزه‌های علمیه‌ی جاسک و پارسیان با زیر بنای دو هزار و 232 متر مربع در قالب ساختمان آموزشی با زیر بنای 775متر مربع و ساختمان (خوابگاه) با زیربنای 1457متر مربع در دو طبقه در مجموع با اعتبار حدود 65 میلیارد ریال احداث و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاونت محترم آموزشی حوزه‌های علمیه‌ی کشور و نمایندگان بنیاد برکت به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 338556

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha