همشهری آنلاین: به گفته محققان، مصرف پروبیوتیک‌ها ممکن است به افزایش نسبت باکتری‌های مفید در سینه که از ریسک ابتلا به سرطان سینه پیشگیری می‌کنند، کمک کند.

خوردن سرشیر به کاهش ریسک سرطان سینه کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، یافته‌های محققان دانشگاه وسترن کانادا نشان می‌دهد لاکتوباسیلوس‌ و استرپتوکوک، از جمله باکتری‌های تقویت کننده سلامت، بیش از باکتری‌های سرطانی در سینه‌های سالم وجود دارند. هر دو گروه دارای ویژگی های ضدسرطانی هستند.

گروگر رید، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «تحقیقات ما نشان می‌دهد زنان، و بخصوص آنهایی که در معرض خطر سرطان سینه هستند، باید برای افزایش نسبت باکتری‌های سالم درون سینه‌شان، پروبیوتیک لاکتوباسیلوس‌ مصرف کنند.»

بالعکس در زنان مبتلا به سرطان سینه مشاهده شد میزان اشریشیا کولی و استافیلوکوک اپیدرمیدیس که باکتری‌های مضر محسوب می‌شوند، بالاست. این باکتری‌ها موجب تجزیه دو رشته ای در DNA می‌شوند. این آسیب به DNA می‌تواند منجر به ابتلا به سرطان شود.

از اینرو محقان ادعا می‌کنند مصرف پروبیوتیک‌های نظیر سرشیر به حفاظت از زنان در مقابل سرطان سینه کمک می‌کند. به گفته محققان پروبیوتیک‌ها موجب تولید آنتی اکسیدان‌های می‌شوند که گونه‌های اکسیژن واکنشی را که موجب اسیب به DNA و در نهایت ابتلا به سرطان می‌شود، را خنثی می‌سازد.

کد خبر 338427

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha