همشهری آنلاین: تیم‌های ملی ولز و انگلیس توانستند به تیم‌های حاضر در دور یک‌ هشتم نهایی مسابقات جام ملت‌های اروپا بپیوندند. ولز با پیروزی بر روسیه به عنوان سرگروه صعود کرد و انگلیس نیز به عنوان دومین تیم گروه B به دور بعد رسید.

Taylor
  • اسلواکی صفر - انگلیس صفر

شامگاه دوشنبه (۲۰ ژوئن / ۳۱ خرداد) دو دیدار پایانی گروه B در چارچوب مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های اروپا برگزار شد که طی آن تیم ملی فوتبال اسلواکی در حضور ۴۰ هزار تماشاگر در سن اتین به مصاف تیم ملی انگلیس رفت و روسیه نیز رویاروی ولز قرار گرفت.

تیم ملی فوتبال انگلیس که در دو دیدار پیشین خود به یک پیروزی و یک تساوی دست یافته بود، کوشید که در دیدار با اسلواكي کنترل میدان را در دست گیرد و حریف را از همان آغاز زیر فشار بگذارد. یکی از حملات انگلیس در دقیقه ۱۳ بازی به دست آمد. آدم لالانا از پشت محوطه جریمه شوتی محکم روانه دروازه اسلواکی کرد، اما ضربه او از کنار دروازه گذشت.

تیم ملی فوتبال اسلواکی با آرایشی دفاعی قدم به میدان گذاشته بود و اگر چه گاه مالکیت توپ را در دست داشت، اما نتوانست به طور جدی خطرآفرین شود. در نیمه نخست این دیدار داور یک بار کارت زرد نشان داد، آن هم به ویکتور پکوسکی، ملی‌پوش اسلواکی.

یکی از بهترین فرصت‌های تیم ملی انگلیس در دقیقه ۱۷ بازی به دست آمد. واردی، نوک حمله انگلیس در پی دریافت پاسی بلند به محوطه جریمه حریف نفوذ کرد، اما دروازه‌بان اسلواکی موفق شد ضربه او را مهار کند.

تیم ملی انگلیس در نیمه نخست توانست علی‌رغم انسجام دفاعی اسلواکی به چند موقعیت عالی دست یابد، اما این فرصت‌ها در نهایت به خاطر کم‌دقتی بازیکنان انگلیس و همچنین تمرکز و واکنش‌های خوب دروازه‌بان اسلواکی بی‌نتیجه ماند. نیمه اول دیدار انگلیس و اسلواکی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در حالی که حملات ملی‌پوشان انگلیس جریان داشت، اسلواکی نیز توانست یک بار به طور جدی خطر‌آفرین شود. ماک، ملی‌پوش اسلواکی نتوانست به خوبی از اشتباه یکی از مدافعين انگلیس سود جوید و توپ را درون دروازه حریف جای دهد.

روی هاجسون، سرمربی انگلیس در دقیقه ۵۶ وین رونی را روانه میدان کرد تا به بازی تیمش انرژی و جان تازه‌ای ببخشد.

تیم انگلیس نیمه دوم را نیز پرشتاب و پرجنب و جوش آغاز کرد. قرمز‌پوش‌های انگلیس که در اکثر لحظات بازی مالکیت توپ را در اختیار داشتند، عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند، اما ضعف بزرگ آنها عدم استفاده از موقعیت‌های به‌ دست‌‌ آمده بود.

تیم ملی انگلیس در نیمه دوم این دیدار نیز نتوانست در نهایت به کلید لازم برای گشودن دروازه اسلواکی دست یابد و زحمات خود را به نتیجه برساند. انگلیس با کسب یک پیروزی و دو تساوی در رده دوم جدول گروه B قرار گرفت و به دور یک ‌هشتم نهایی صعود کرد.

فوتبال اسلواکی و انگلیس

ملی‌پوشان اسلواکی نیز با یک پیروزی، یک شکست، یک تساوی و کسب ۴ امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفته و هنوز هم از شانس صعود به دور بعد برخوردارند.

  • روسیه صفر - ولز ۳

به گزارش دويچه‌وله، در دیگر دیدار این گروه تیم‌های ملی فوتبال ولز و روسیه در حضور ۳۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه مونیسیپال در تولوز به مصاف هم رفتند. این دیدار تحت تدابیر شدید امنیتی انجام گرفت.

ملی‌پوشان ولز با نمایشی درخور توجه توانستند با نتیجه ۳ بر صفر از سد روسیه بگذرند و به عنوان سرگروه به دور یک ‌هشتم نهایی صعود کنند.

بازيكنان ولز که در همان لحظات نخست بازی خطرآفرین شده بودند، در دقیقه ۱۱ به اولین گل خود دست یافتند. آرون رمزی که به محوطه جریمه نفوذ کرده بود، توپ را درون دروازه روسیه کاشت.

تیم روسیه هنوز ضربه نخست ولز را هضم نکرده بود که دروازه‌اش برای بار دوم باز شد. گرت بیل، ستاره ولز با حرکتی انفرادی توانست موقعیتی عالی برای تیلور فراهم آورد و گل دوم ولز را محقق سازد.

سفیدپوش‌های روسیه نیز در نیمه نخست موقعیت گلزنی داشتند، اما شتاب‌زدگی آنان و همچنین دیوار دفاعی محکم حریف مانع از آن شد که دروازه ولز باز شود. نیمه اول این دیدار با همین نتیجه ۲ بر صفر به سود ولز به پایان رسید.

ملی‌پوشان ولز در نیمه دوم نیز چند موقعیت داشتند که توانستند یکی از آن‌ها را به گل بدل کنند. سومین گل ولز در دقیقه ۶۷ توسط گرت بیل به ثمر رسید که نقش مهمی در این پیروزی داشت.

سرخ‌پوش‌های ولز با جنگندگی و کارآیی توانستند روسیه را در نهایت با ۳ گل شکست دهند و به عنوان صدرنشین گروه B به دور بعد راه یابند. درخور توجه آن که ولز برای نخستین بار در دور نهایی جام ملت‌های اروپا حضور دارد.

تیم ملی فوتبال روسیه در مقابل با یک تساوی و ۲ شکست و کسب یک امتیاز در قعر جدول گروه B قرار گرفت و به این ترتیب مسابقات جام ملت‌ها را وداع گفت.

کد خبر 337753

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha