همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی فراملیتی آمریکای لاتین موسوم به «تله سور» گزارش داد: «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور گفته است که عربستان بیش از ۲۰ درصد از هزینه تبلیغات «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات‌ها در انتخابات سال ۲۰۱۷ آمریکا را تامین کرده است.

وزیر دفاع عربستان: ریاض بیش از ۲۰ درصد از هزینه تبلیغات کلینتون را تامین کرده است

به گزارش ايرنا، تارنمای اینترنتی این شبکه تلویزیونی نوشت: خبرگزاری رسمی اردن (پترا) روز یکشنبه به نقل از این مقام سعودی اعلام کرد که کشورش تامین مالی بیش از 20 درصد از کارزارانتخاباتی نامزد دمکرات ها را برعهده دارد. محمد بن سلمان ظاهرا گفته است که کشورش سالها همواره از نامزدهای هر دو حزب اصلی آمریکا حمایت مالی کرده است.

تله سور با استناد بر گزارش تارنمای آمریکایی «میدل ایست آنلاین» افزود: این گزارش سپس از وب سایت خبرگزاری اردن حذف شد اما موسسه امور خلیج فارس در واشنگتن، عکسی از نسخه اولیه آن را به زبان عربی را بار دیگر منتشر کرد.

خبرگزاری پترا در گزارش خود به نقل از جانشین ولیعهد عربستان گزارش داد: «عربستان همواره از هر دو حزب دمکرات ها و جمهوری خواهان در آمریکا حمایت مالی کرده و با اشتیاق کامل 20 درصد از هزینه مالی تبلیغات هیلاری کلینتون را در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا پرداخت کرده است هر چند که برخی از نیروهای بانفوذ در داخل کشور نگاه مثبتی به حمایت از نامزدی کلینتون ندارند زیرا وی یک زن است.

بر اساس گزارش روز دوشنبه خبرگزاری عربستان، این اظهارات همزمان با سفر جانشین ولیعهد عربستان به واشنگتن در چارچوب سفری رسمی به منظور دیدار با مقامات آمریکایی و گفت و گو با آنها درباره روابط دوجانبه مطرح شده است.

تله سور در ادامه گزارش خود آورده است: دریافت پول از دولت های خارجی توسط نامزدهای ریاست جمهوری در آمریکا غیرقانونی است اما کمک عربستان و کلینتون به یکدیگر بی سابقه نیست.

بنیاد کلینتون که ریاست آن هیلاری کلینتون و «بیل کلینتون» رئیس جمهوری اسبق آمریکا به طور مشترک برعهده دارند، در سال 2008 فاش کرد که این بنیاد در همان سال 25 میلیون دلار از عربستان از عربستان کمک دریافت کرده است.

این شبکه تلویزیونی افزود: سایر دولت های خارجی از جمله نروژ، کویت، قطر، بروندی، عمان، ایتالیا و جامائیکا نیز در مجموع حدود 20 میلیون دلار به کلینتون ها کمک کرده اند.

در گزارش میدل ایست آی آمده است که این رسانه تلاش کرده (برای تایید این موضوع) با مقامات سعودی و هیلاری کلینتون تماس بگیرد اما پاسخی از سوی هیچ یک از آنها دریافت نکرده است.

کد خبر 337048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha