همشهری آنلاین: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از وقوع سه فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان بویراحمد خبر داد.

وقوع سه فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی بویراحمد

به گزارش ايسنا، سرهنگ محمد رحیم برزمند گفت: روز دوشنبه، 24 خرداد سه فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان بویراحمد اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: این آتش‌سوزی‌ها در مناطق "پریکدان"، "مختار" و "فیروز آباد" به وقوع پیوست که با حضور به موقع دیدبانان و قرقبانان، مهار و خاموش شدند و خسارات ناچیزی به منابع طبیعی وارد شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یک فقره آتش‌سوزی در ساعت 14 و 30 دقیقه یکشنبه، 23 خرداد ماه در منطقه "چاه تلخ" شهرستان باشت در پس مزارع اتفاق افتاد که با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان مهار و خاموش شد.

سرهنگ برزمند تصریح کرد: پس از بررسی‌های لازم مشخص شد که این آتش‌سوزی خساراتی را به 36 هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان وارد کرد.

وی با بیان این که تعداد آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، اضافه کرد: در اثر این آتش‌سوزی‌ها به 256 هکتار جنگل و مرتع خسارت وارد آمده است که حجم آتش‌سوزی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

در سال گذشته در ۷۵ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های استان، 1296 هكتار از جنگل‌ها و مراتع استان در آتش سوخت.

استان کهگیلویه و بویر احمد
دارای بیش از 870 هزار هکتار جنگل و بیش از 550 هزار هکتار مرتع است و 87 درصد این استان را جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد. همچنین این استان 20 درصد جنگل‌های زاگرس را دارد.

کد خبر 337033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha