دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۱
۰ نفر

همشهری دو - دکتر امیرحسین بانکی‌پورفرد: نه تنها گلایه از همسر را نباید بیرون بازگو کرد بلکه رضایتمندی از همسر را نیز نباید گفت.

هر سخن جایی هر نکته مکانی

 ننشينيد دائما تعريف كنيد كه شوهر من اينجور است يا آنجور! اين باعث مي‌شود كه شنونده، اگر شرايطش مثل شرايط شما نباشد، تخم كينه و عداوت در زندگي او كاشته شود و با شوهرش و خانواده شوهرش دچار مشكل شود. توقعات هم فقط توقعات مادي نيست. مثلا شخصي اهل صحبت كردن و اهل‌بيان است و يكي بلد نيست بيان كند. يكي اهل تفكر است و يكي بلد نيست اينقدر تفكر كند. يكي اهل احساسات است و خوب قربان‌صدقه مي‌رود ولي يكي در وجودش اين چيزها نيست. حال شما بياييد و اينها را تعريف كنيد كه شوهر من از وقتي كه من پايم را داخل خانه مي‌گذارم يا او پايش را داخل خانه مي‌گذارد خيلي قربان صدقه من مي‌رود. آدم‌ها كه شخصيت‌هايشان مانند يكديگر نيست. بعضي‌ها خيلي قدرت احساساتشان بالاتر است.

در اين زمينه روايت است كه در برآوردن نيازهاي خود از پنهانكاري كمك بگيريد، زيرا هر صاحب نعمتي مورد حسد واقع مي‌شود.اين بحث تنها محدود به زن و شوهر نيست و شامل گروه‌هاي ديگر اجتماعي نيز مي‌شود. هيچ وقت تعريف كسي را پيش آدم همطراز خودش نكنيد. مثلا تعريف بچه‌هاي فاميل را پيش بچه خودتان نكنيد. هيچ وقت نگوييد پسرخاله‌ات چقدر درسش خوب است. با اين كار زمينه ناراحتي و حسادت را ايجاد مي‌كنيد. مثلا تعريف يك سخنران را پيش يك سخنران ديگر نكنيد. هيچ وقت تعريف همكار را جلوي همكار نكنيد، تعريف اين استاد، جلوي آن استاد. شما از يك استادي بهره مي‌بريد نبايد برويد پيش يك استاد ديگر و از او تعريف بكنيد.

مثلا مي‌گوييد آقا نمي‌دانيد كه فلان استاد چقدر وقت و مايه مي‌گذارد. با اين كار تازه دعوايي هم ميان اساتيد و معلم‌ها راه مي‌اندازيد. ناراحتي و گله‌گزاري و اختلاف ايجاد مي‌كنيد. دست خودتان هم نيست و ممكن هم هست كه مشكلات ديگري هم براي آن استاد ايجاد شود. خلاصه اينكه چه در زمينه گلايه و چه در زمينه تعريف و تمجيد از همسر و ديگران، بايد با ملاحظه بيشتري رفتار كرد.پ

کد خبر 336850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha