همشهری آنلاین: اتحادیه ناشران و کتابفروشان در حمایت از مسائل حقوقی کتابفروشی انتشارات ویستار طی نامه‌ای از آیت‌الله شاهرودی رئیس قوه قضائیه کمک خواست

به گزارش همشهری آنلاین در این نامه که به دفتر آیت الله شاهرودی تقدیم شده آمده است: " پیش تر از اینکه بدین گونه و از طریق این نامه سرگشاده کوشیدیم عریضه‌ خود را به نظر شما برسانیم پوزش می‌خواهیم .

متاسفانه قاضی محترمی که بر اساس شکایت مالک، حکم تخلیه کتابفروشی ویستار واقع در خیابان کریمخان زند تهران را صادر نموده‌اند، برای اجرای این حکم بدون امکان تجدید نظر به (تشخیص ایشان) تنها سه روز مهلت قائل شدند.

در این نامه همچنین آمده است: این پرونده تحت شرایطی خاص و ویژه مراحل قانونی خود را طی کرده است این امر آن قدر مشهود است که با توجه به نظرخواهی‌های به عمل آمده از وکلای محترم دادگستری، مدیران محترم دفاتر اسناد رسمی و حتی قضات محترم دادگستری، که همگی بر بی‌سابقه بودن رای صحه نهادند، شائبه وجود بی‌عدالتی در حکم صادره بسیار قوی است.

اتحادیه ناشران از رییس قوه قضائیه چنین خواسته است: تقاضای ما از شما، صدور دستور توقف عملیات اجرایی موضوع دستور صادره تا بررسی مدارک موجود پرونده توسط حوزه نظارت و پیگیری است.

در پایان نامه آمده است: جناب آقای شاهرودی!‌ از قدیم گفته‌اند با ساختن کتابخانه‌ها زندان‌ها را خراب کنیم، روا ندارید که در زمان ریاست شما بر قوه قضائیه به این آسانی کتابخانه‌ای تعطیل شود.

یادآور می‌شود طبق حکم قاضی قرار است بعد از عید فطر نشر ویستار با حضور مقامات انتظامی تخلیه شود و مسئولان این انتشارات به هیچ روی زیر بار تخلیه کتاب‌های خود نمی‌روند.

کد خبر 33680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز