شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۷
۰ نفر

همشهری‌انلاین: گروه موسوم به شاهین‌های آزادی کردستان بمب‌گذاری اخیر ترکیه را برعهده گرفت و به گردشگران خارجی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، در این حمله که در مرکز استانبول رخ داد، 11 نفر کشته شدند.

گزارشگر این شبکه گفت: گروه شاهین‌های آزادی کردستان در پایگاه اینترنتی خود با اعلام پذیرش مسئولیت این حمله،آن را اقدامی علیه پلیس ضد شورش با هدف گرفتن انتقام از جنگ کثیف دولت در کردستان توصیف کردند.

گزارشگر فرانس 24 ادامه داد: حمله روز جمعه در یک منطقه گردشگری در استانبول رخ داد. این گروه افراطی در پایان پیام خود گردشگران را مخاطب قرار دادند و به آنها هشدار دادند.

 گروه شاهین‌های آزادی کردستان، پس از جدایی از پ ک ک، در ژوئیه سال 2004 تشکیل شد. اعضای این گروه معتقد بودند که پ ک ک بیش از حد بشردوستانه عمل می‌کند. این تشکل افراطی، به حزب کارگران کردستان نزدیک بوده، اما مستقل عمل می‌کند. دولت ترکیه بین این دو تشکل کرد، هیچ تفاوتی قایل نیست. ترکیه، پ ک ک را تروریست می‌داند و هرگونه گفت و گو با این گروه ها را رد می‌کند.

این اولین باری نیست که شاهین‌های آزادی کردستان به اقدام مسلحانه دست می‌زند. این گروه مسئول حمله‌های متعددی، به ویژه حمله‌های انجام گرفته در ابتدای سال جاری بوده است.

شاهین‌های آزادی کردستان، در ماه فوریه یک کاروان نظامی را در آنکارا هدف قرار داد. در این حمله 28 نفر کشته و 81 نفر زخمی شدند. حمله دیگر این گروه در سیزدهم ماه مارس در آنکارا 37 کشته و 125 نفر زخمی برجای گذاشت. گروه یاد شده، حزب اسلام‌گرای محافظه کارِ حاکم بر کشور را به جنگ وحشیانه علیه کردهای ساکن در جنوب شرقی ترکیه متهم می‌کند. طبق گفته مسئولان این گروه گرفتن انتقام غیر نظامیان کرد تنها هدف اعضای شاهین‌های آزادی کردستان است.

کد خبر 336601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha