همشهری آنلاین: در دیدار افتتاحیه مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و رومانی به مصاف هم رفتند. خروس‌های فرانسه توانستند در واپسین دقایق این بازی گل پیروزی ۲ بر یک مقابل رومانی را به ثمر برسانند.

Olivier Giroud

شامگاه جمعه (۱۰ ژوئن / ۲۱ خرداد) توپ این دوره از مسابقات جام ملت‌های اروپا به گردش درآمد. در دیدار افتتاحیه این مسابقات تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و رومانی به مصاف هم رفتند.

به گزارش دويچه‌وله، پیش از به صدا در آمدن سوت آغاز بازی، مراسم افتتاحیه این مسابقات برگزار شد. در این مراسم باشکوه و رنگارنگ که حدود ۱۰ دقیقه طول کشید، فرهنگ و رسوم ملی کشور میزبان، فرانسه و نیز ۲۳ شرکت‌کننده دیگر در این مسابقات به نمایش گذاشته شد.

اگرچه آبی‌پوشان فرانسه این دیدار را با شتاب آغاز کردند، اما نخستین فرصت جدی نصیب ملی‌پوشان رومانی شد. این موقعیت در دقیقه پنجم بازی در محوطه جریمه فرانسه به دست آمد، اما هوگو لوریس، کاپیتان و دروازه‌بان فرانسه مانع از آن شد که حمله حریف به نتیجه برسد.

بهترین فرصت ملی‌پوشان فرانسه در نیمه نخست برای آنتوان گریزمان حاصل شد، اما تیر عمودی دروازه مانع از آن شد که توپ وارد دروازه رومانی شود. فرانسویان به چند فرصت دیگر نیز دست یافتند، اما با واکنش‌های خوب دروازه‌بان رومانی روبرو شدند.

بازیکان رومانی در نیمه نخست این دیدار توانستند هم از لحاظ دفاعی و هم از لحاظ تهاجمی چهره‌ خوبی از خود نشان دهند و راه را بر حریف قدرتمند خود دشوار کنند.

نیمه نخست این دیدار علیرغم دوندگی و تلاش‌های هر دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در آغاز نیمه دوم ملی‌پوشان رومانی تحرک بیشتری از خود نشان دادند، اما شتابزدگی آنان مانع از آن شد که حملاتشان به نتیجه برسد. فرانسویان نیز به موقعیت‌های خوبی دست یافتند، اما دروازه‌بان رومانی با واکنش‌های عالی خود حملات آبی‌پوشان را نقش بر آب کرد.

در دقیقه ۵۸ بازی فریاد شادی هواداران تیم ملی فرانسه بلند شد. ژیرو، مهاجم این تیم در پی دریافت سانتری از پایت، توپ را با ضربه سر درون دروازه رومانی جای داد و تیمش را یک بر صفر جلو انداخت.

شادی فرانسویان دقایقی بیش طول نکشید، چرا که داور در دقیقه ۶۴ در پی خطای اورا، مدافع فرانسه روی استانچو، بازیکن رومانی در محوطه جریمه سوت پنالتی زد. لحظاتی بعد نیز استانکو، دیگر مهاجم رومانی توپ را از نقطه پنالتی به تور دروازه فرانسه چسباند و بازی را به تساوی کشاند.

بازی می‌رفت با همین نتیجه یک بر یک خاتمه یابد که دیمیتری پایت، هافبک بازی‌ساز تیم ملی فرانسه با شوتی تماشایی از پشت محوطه جریمه توپ را به تور دروازه رومانی دوخت و پیروزی شیریني را برای "خروس‌ها" به ارمغان آورد. پایت نه تنها گل پیروزی را برای فرانسه به ثمر رساند، بلکه یکی از چهره‌‌هاي برتر تیمش در این دیدار بود. او سازنده نخستین گل فرانسه در این دیدار نیز بود.

 

کد خبر 336600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha