چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۶ - ۰۶:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین نمایشگاه انفرادی عکس‌های "علی کاوه" عکاس عکس امام خمینی(ره) روی اسکناس‌های 1000 تومانی، پس از 45 سال عکاسی در بوفه گالری ماه مهر افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی ماه مهر؛ در این نمایشگاه کاوه 50 قطعه از عکس‌های خود را در حوزه‌های مختلف سیاسی، جنگ و ورزشی به نمایش می‌گذارد.

در این نمایشگاه عکس‌هایی از اولین حضور علی کاوه در مجامع بین المللی ورزشی در سال1973 تا اکنون، از متن و حاشیه رشته‌های مختلف ورزشی نمایش داده خواهد شد.

یکی از ماندگارترین عکس‌های او در این دوران عکسی بود که از امام خمینی (ره) ثبت کرد، این عکس بعدها بر روی اسکناس‌های 10000 ریالی چاپ شد.

علی کاوه متولد 1325 است او از 7 سالگی با دنیای سیاه و سفید عکس آشنا شد و از سال 1340 همکاری خود را با مطبوعات آغاز کرد. وی سپس در سال 1347 در موسسه اطلاعات مشغول به کار  شد و تا سال 1354 برای مجله دنیای ورزش عکاسی کرد. در همین سال به استخدام تلویزیون درآمد و تا سال 1374 که بازنشسته شد در گروه های تولید، سیاسی و جنگ فعالیت کرد.

کاوه هم اکنون در 62 سالگی همچنان به عکاسی در حوزه ورزش مشغول است و بسیاری از روزنامه ها و مجلات ورزشی صفحه اول و روی جلد خود را با عکس‌های وی تزئین می‌کنند.

این نمایشگاه تا 10 آبان ماه در بوفه گالری ماه مهر برپاست.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه به آدرس بوفه گالری ماه مهر واقع در خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، خیابان کاج آبادی، شماره 12 مراجعه کنند.

کد خبر 33637

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز