یک‌ماه پس از آنکه وزیر ارشاد با شدیدترین لحن ممکن مضمون «۵۰کیلو آلبالو» را نکوهش کرد و سازمان سینمایی را برای دادن مجوز تولید و اکران به آن به باد انتقاد گرفت، سرانجام تازه‌ترین تجربه کارگردانی مانی حقیقی با فروشی ۱۳میلیارد تومانی آماده پایین آمدن از پرده‌های نقره‌ای شده است.

شدیدترین لحن ممکن مضمون «۵۰کیلو آلبالو»

به گزارش همشهري، در شرايطي كه تصور مي‌شد 50كيلو آلبالو از فيلم‌هاي مورد علاقه سينماداران براي نمايش در اكران رمضاني باشد، سازمان سينمايي با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد هيچ مجوزي براي ادامه نمايش اين فيلم صادر نكرده و از سايت‌هاي فروش بليت هم خواست عرضه بليت اينترنتي را متوقف كنند. اين در حالي است كه در روزهاي اخير موضوع نمايش غيرمجاز 50كيلو آلبالو در سينماها خبرساز شده بود.

ترويج فروپاشي و سقوط خانواده، الگوي نامناسب با آرايش غليظ بازيگران و مغاير سياست‌هاي فرهنگي دولت تدبير و اميد از صفاتي بود كه علي جنتي در انتقادهاي خود متوجه 50كيلو آلبالو كرد. البته اين انتقادهاي آشكار با سكوت رئيس سازمان سينمايي مواجه شد و در عوض، معاون نظارت و ارزشيابي و سخنگوي وزارت ارشاد به اشتباه خود در اعطاي مجوز نمايش به اين فيلم اعتراف كردند. گرچه با وجود همه اين انتقادها، نمايش 50كيلو آلبالو تا آخرين لحظه همچنان ادامه دارد.

تا لحظه تنظيم اين گزارش (ساعت 15دوشنبه 17خرداد) امكان رزرو اينترنتي بليت‌هاي 50كيلو آلبالو در 5سينما در تهران و سينماهاي شهرهاي كرج، شيراز، شهريار، فولادشهر اصفهان، شيراز، مشهد، نيشابور، همدان و گرگان فراهم است و چند سينما در مشهد، شوشتر، شيراز، برازجان، بابل، بابلسر، اليگودرز و سمنان هم بليت‌هاي فيلم را به‌صورت حضوري به علاقه‌مندان مي‌فروشند.

اگر شوراي صنفي اكران مجوزي براي بازگشت فيلم پرحاشيه و پرفروش حقيقي به سينماها در طرح اكران رمضان صادر نكند، پرونده 50كيلو آلبالو با فروشي 13ميليارد توماني در تهران و شهرستان‌ها بسته مي‌شود. براساس موضع سفت و سخت سازمان سينمايي، با ادامه نمايش فيلم موافقت نشده و اكران آن هم پس از حدود 3 ماه در تمام سينماها متوقف مي‌شود.

کد خبر 336174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha