همشهری آنلاین: آیت‌الله سبحانی گفت: حوزه اگر بخواهد جایگاه خود را بیابد باید در تعطیلات خود تجدیدنظر کند تا تحصیل در حوزه به کمال برسد.

به گزارش ایسنا، آيت‌الله جعفر سبحاني در درس خارج خود در مسجد اعظم قم افزود:در سال تحصیلی جدید ۱۵۰ درس گفته‌ام؛ معلوم می‌شود حوزه بیش از نصف سال تعطیل بوده است در حالی که حوزه اگر بخواهد جایگاه خود را بیابد باید در تعطیلات حوزه تجدید نظر شود.

وی ادامه داد: در گذشته هم تعطیلی بوده ولی همین تعطیلی نیز تحصیل بوده و عمدتا افراد، دروس قبلی را می‌خواندند و یا درس‌های دیگر تدریس می‌کردند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: من از بزرگان حوزه خواهشمندم شورایی تشکیل بدهند تا در تعطیلات حوزه تجدید نظر شود؛ مطلب دیگر اینکه درس تعطیل می‌شود اما مطالعه نباید تعطیل شود.

وی خطاب به طلاب اظهار کرد: حتما رشته مطالعه برای خود قرار دهید و مغزتان تعطیل نشود، مرحوم حجت روزانه هشت ساعت مداوم مطالعه داشت و دریایی از معارف بود زیرا مطالعه دقیق داشت از این رو تحصیل باید در کنار تهذیب برای ما در اولویت باشد.

اين مرجع تقليد همچنين به فاجعه منا در موسم حج سال گذشته اشاره كرد و گفت: ۵۰۰ نفر از حجاج ایرانی در مکه کشته شدند و مسئولان عربستان می‌گویند قضا و قدر الهی است؛ این همان فکر اموی‌هاست که می‌خواهند همه قبایح و ناشایستگی‌های خود را به خدا نسبت دهند؛ ما باید حواس‌مان باشد که نه جبر و نه تفویض در جامعه ما رشد نکند زیرا ابطال همه زحمات انبیاء است.

کد خبر 335736

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha