همشهری آنلاین: غول اینترنتی گوگل در کنفرانس سالانه خود از تازه‌ترین امکانات پیشرفته پرده برداشت. گوشی‌های مبتنی بر "واقعیت مجازی" و اپلیکیشن تازه‌ی پیام‌رسان برخی از امکانات تازه‌ی این شرکت خواهد بود.

به گزارش "فاینشنال تایمز" گوگل در کنفرانس سالانه خود اعلام کرد که دستگاه اینترنتی تازه‌ای برای استفاده در منازل نیز در دست طراحی دارد که با صدای صاحب دستگاه کار خواهد کرد.

این شرکت که بزرگ‌‌ترین شرکت حوزه‌ی فناوری محسوب می‌شود، همچنین اعلام کرد که یک اپلیکیشن "پیام‌رسان" تازه را به زودی رونمایی خواهد کرد. کارشناسان فناوری می‌گویند گوگل قصد دارد با اپلیکیشن‌ پیام‌رسان تازه وارد رقابت جدی‌تر با فیس‌‌بوک شود.

گوگل همچنین در حال ساخت "هدست" تازه‌ای منطبق بر تجربه‌ی "واقعیت مجازی" است.

"واقعیت مجازی" نوعی از فناوری نوین است که به کاربر اجازه می‌دهد تا با یک محیط شبیه‌سازی کامپیوتری، تعامل داشته باشد و برخی از انواع این فناوری، تصاویر پارانومایی ۳۶۰ درجه‌ای نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

با این‌حال "فایننشال تایمز" گزارش داد که بسیاری از تجهیزات فوق مدرن گوگل که در کنفرانس معرفی شد، تا ماه‌ها و گاه شاید سال‌ها در اختیار کاربران محصولات گوگل قرار نخواهد گرفت و تولید انبوه و امکان استفاده همگانی از این فناوری‌ها به این زودی میسر نخواهد شد.

برایان بلو، کارشناس فناوری، به این روزنامه گفت که هدف از این کنفرانس‌های سالانه بیش از هرچیز "قدرت‌نمایی" و "به رخ کشیدن" پیشرفت‌های تازه شرکت‌ها به رقبا است. او گفت شرکت‌های بزرگ فناوری و اینترنتی با این به رخ کشیدن در واقع به رقبای خود "اعلام جنگ" می‌کنند و رقابت را جدی‌تر می‌کنند.

کد خبر 334562

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha