همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به خروج سامانه بارشی از کشور طی روز آینده از وقوع گرد و خاک در جنوب و جنوب غرب کشور خبر داد.

باران

به گزارش ايسنا، احد وظیفه در اين باره گفت: بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز سامانه بارشی در دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، گاهی با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: با تقویت جریان‌های شمالی، ضمن کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور در استان‌های ساحلی دریای خزر به ویژه در سواحل مرکزی و شرقی خزر، ابرناکی و بارش باران رخ خواهد داد و دریای خزر مواج خواهد شد.

به گفته وظیفه، این سامانه روز یکشنبه دوم خرداد در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شده و بتدریج از کشور خارج می شود، ضمن اینکه روز یکشنبه با گذر موجی در شمال غرب کشورنیز رگبار و رعد و برق پراکنده رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز دوشنبه سوم خرداد، تنها در شمال غرب و دامنه‌های مرکزی البرز و در بعدازظهر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جو پایدار خواهد شد، افزود: امروز (شنبه اول خرداد) و روز یکشنبه در برخی مناطق جنوب غرب وجنوب کشور باد و گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود و خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

  • آسمان تهران فردا ابری همراه با وزش باد

وظیفه در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز یکشنبه دوم خرداد، کمی ابری، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 30 و 16 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه سوم خرداد، کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 31 و 20 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 334526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha