جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، از قرارگیری دانشگاه آزاد در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان خبر داد و گفت: جایگاه دانشگاه آزاد در رتبه‌بندی‌های علمی جهانی در رده ۱۸۷ دنیا قرار دارد.

به گزارش ایرنا، دكتر حمید میرزاده در مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و چهارمین جشنواره فرهیختگان افزود: تلاش داریم وابستگی خود به شهریه‌ها را تا 20 درصد کاهش دهیم.

وی یادآور شد: دو هزار و 855 موسسه آموزش عالی در کشور وجود دارد که از این تعداد 505 واحد مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی و مابقی دولتی و وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، پیام‌نور، جامع علمی کاربردی، فنی و حرفه‌ای، فرهنگیان و سایر دستگاه‌های اجرایی است.

وی تعداد دانشجويان شاغل به تحصيل در دانشگاه آزاد را یک میلیون و 621 هزار و 809 نفر اعلام كرد و افزود: نسبت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به کل دانشجویان کشور 37 درصد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: باید طبق افق 1404 به این درصد دست می‌یافتیم که اکنون به آن رسیده‌ایم، همچنین بیش از 400 هزار نفر دوره تحصیلات تکمیلی را سپری می‌کنند.

میرزاده افزود: تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی 32 هزار و 453 نفر است که نسبت آن به کل دانشگاه‌های کشور حدود 44 درصد است که با این حساب نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی یک به 37 است.

وی به سهم دانشگاه آزاد در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: سهم دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش علوم پزشکی کشور 40 درصد، مراکز تحقیقاتی 49 درصد، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فعال و در حال راه‌اندازی 15 درصد (7 بیمارستان) و تجهیز و فعال شدن کلینیک سلامت در قالب طرح دانشگاه سالم 65 درصد است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: همچنین سامانه فن بازاری در فضای مجازی راه‌اندازی شده است که افراد می‌توانند محصولات و اختراعات خود را در این سامانه معرفی و به فروش برسانند.

رئیس دانشگاه آزاد به اشتراک سایت‌های معتبر علمی با این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: مبلغ قراردادهای برون دانشگاهی در سال 1394 حدود 39 میلیارد تومان بوده است.

میرزاده ادامه داد: 63 هزار و 605 مستندات علمی در پایگاه Scopus و 41 هزار و 855 مستندات علمی در پایگاه Web of Science ثبت شده است که با این حساب سهم دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم در کشور بیش از 20 درصد است.

وی گفت: جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه‌بندی‌های علمی جهانی در رده 187 یعنی زیر 200 دانشگاه برتر جهان است، اگر دانشگاه آزاد اسلامی وجود نداشت هم اکنون رتبه تولیدات علمی کشور کمتر از ترکیه بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در حال راه‌اندازی یک شبکه بین‌المللی هستیم، افزود: پنج واحد و مرکز بدون مرزی داریم که در حال راه‌اندازی دو واحد دیگر در میلان و آلمان هستیم که امیدواریم تا خرداد و تیر راه‌اندازی شوند.

کد خبر 334416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha