سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه روزانه ۱۰ کلاس توسط خیرین در کشور ساخته می‌شود، گفت: ۳۵ درصد مدارس کل کشور با کمک خیرین احداث می شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا حافظی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان البرز در مرکز فرهنگی «قلم» برگزار شد، اظهار کرد: مدرسه سازی از ۱۹ سال پیش در کشور شکل گرفت و هرساله با حضور و استقبال بیشتر مردم و خیرین مواجه می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۶۰۰ هزار نفر خیر مدرسه ساز در کشور وجود دارد و یکهزار نفر در سراسر جهان این کار خیر را انجام داده و در این فعالیت بزرگ مشارکت می‌کنند.

این مسئول در ادامه از تحریم‌های اقتصادی اخیر کشورسخن به میان آورد و گفت: مردم حتی در اوضاع نابسامان اقتصادی کشور در این امر مشارکت می‌کنند چراکه بستر توسعه پایدار در هر کشوی آموزش و پرورش است. توسعه بحث آموزش و پرورش موفقیت در زمینه های مختلف کشور را به دنبال دارد.

حافظی با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۵۵۰ شهرستان کشور مجامع خیرین مدرسه ساز فعالیت می کنند، گفت: خیرین از ابتدای موجودیت تاکنون روزانه ۱۰ مدرسه در سطح کشور احداث می کنند و ۳۵ درصد مدارس کل کشور با کمک خیرین احداث می شود.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در پایان با اشاره به مثلث خیرین در سطح استانها که متشکل از آموزش و پرورش، خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی مدارس است، بیان کرد: تعامل صمیمانه‌ای در این زمینه در استان البرز حاکم است که سبب نتیجه پرباری برای این استان شده است و هر ساله مشارکت مردم در آن حوزه افزایش می‌یابد.

کد خبر 334165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha