همشهری آنلاین: به گفته محققان، گنجاندن ویتامین‌های اُمگا ۳ و مکمل‌های معدنی در رژیم غذایی کودکان می‌تواند به کاهش رفتار پرخاشگرانه و ضداجتماعی آنها کمک کند.

مصرف امگا ۳ و درمان پرخاشگری کودکان

امگا۳

به گزارش خبرنگار مهر، طبق مطالعه اخیر محققان دانشگاه پنسیلوانیا، مصرف مواد خوراکی سرشار از اسیدهای چرب اُمگا ۳ به کاهش پرخاشگری در کودکان در یک دوره کوتاه کمک می‌کند.

اسیدهای چرب اُمگا ۳ به طور طبیعی در ماهی‌های چرب نظیر ماهی تن، غذاهای دریایی و برخی مغزیجات آجیلی و حبوبات یافت می‌شود. یافته‌ها نشان داد که ادغام ویتامین‌های امگا ۳ و مکمل‌های معدنی در رژیم غذایی کودکان می‌تواند به کاهش رفتار پرخاشگرانه و ضداجتماعی آنها کمک کند.

طبق این مطالعه، شرکت کنندگانی که هم تحت درمان رفتاری قرار گرفتند و هم اُمگا ۳ مصرف کرده بودند، در مقایسه با گروه کنترل و گروهی که فقط تحت درمان بودند، پرخاشگری کمتری داشتند.

ترس ریچموند، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «بلافاصله بعد از سه ماه مصرف رژیم غذایی سرشار از اَمگا ۳، ما شاهد کاهش در گزارش رفتار پرخاشگرانه کودکان بودیم.»

به گفته محققان، تداوم در استفاده از امگا ۳، نشانه های خشم و رفتارهای ضداجتماعی را به طور کامل از بین می‌برد.

این مطالعه بر روی ۲۹۰ کودک در رده سنی ۱۱ تا ۱۲ سال که سابقه پرخاشگری و خشونت داشتند انجام شد.

مصرف امگا ۳ علاوه بر کودکان، در بزرگسالان هم توصیه می‌شود و قادر به درمان بیماری های قلبی، افسردگی، آرتروز و بیماری‌های روحی از جمله اسکیزوفرنی است.

کد خبر 334027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha