همشهری آنلاین: مسئول بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) در ستاد کل نیروهای مسلح، مدافعان حرم را سند افتخار کشور دانست گفت: این شهدا به عشق اهل بیت(ع ) در این مسیر گام نهادند ، ظلم است که بگوییم آنها برای اسم و رسم و مادیات دنیا دست به چنین کاری زدند.

یادواره

سردار سرتیپ پاسدار محمد جعفر اسدی پنجشنبه شب در نخستین یادواره دو شهید جاوید الاثر مدافع حرم حضرت زینب(س) در کیش با اشاره به سخنان امام راحل در تجلیل از مقام شهدا افزود: شهادت در راه خدا چیزی نیست که بتوان آن را با سنجش‌های بشری و انگیزه‌های مادی ارزشیابی کرد، ارزشهای مادی و بشری بسیار پایین‌تر از آن چیزی است که بتوان شهدا را با آن ارزیابی کرد.

وی اظهار کرد: فرزندان این سرزمین در کنار پدران و مادران خود برای عزت دین به شهادت می‌رسند و با لبی خندان و دلی پر از شوق و امید به سوی پروردگار خود می‌شتابند.

وی با بیان اینکه نمی توان شهدا را با افراد عادی که بر اثر علتی عادی فوت می کنند ارزیابی کرد و گفت: بسیاری در درک از شهید و شهادت اظهار عجز می‌کنند، شهدا در قهقهه مستانه خود 'عند ربهم یرزقون 'هستند.

سردار جعفری همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در باب جهاد در راه خدا و شهادت گفت: ایشان می فرمایند جهاد در راه خدا بالاترین ارزش‌ها در عالم و شهادت ارجمند ترین فرجام‌هاست و گرامیداشت شهیدان والا مقام شیرین ترین و گواراترین وظیفه هاست.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم شوق دیدار امام حسین (ع ) و حضرت علی اکبر را در سر دارند و تلاش می کنند تا از حرم آنها دفاع کنند اظهار داشت : ظلم است که بگوییم این شهدا برای اسم و رسم و مادیات دنیا دست به چنین کاری زدند آنها تنها و تنها به عشق اهل بیت (ع) در این مسیر گام نهادند.

این مقام نظامی با بیان اینکه شاید خانواده این شهدا نتوانند عظمت فرزند خود و شوق آنان در دفاع از حرم اهل بیت (ع) ترسیم کنند افزود : باید به داشتن چنین فرزندانی افتخار کنید، مدافعان حرم افتخار ما هستند.

وی خطاب به دانشجویان گفت : آنچه را که دشمن در جامعه آن را رواج می دهد تکرار نکنید، دشمن برای ایجاد فاصله بین نسل ها چنین مطالبی را بیان می کند ، اگر در این لحظه رهبر معظم انقلاب اجازه عزیمت به جبهه رزم با دشمن را دهند به جرات می گویم این جوانان حتی بیش از دوران دفاع مقدس روانه میدان نبرد با کفر و ستم خواهند شد.

سردار اسدی با بیان اینکه این شهدا در جهان دیگر خانواده خود را شفاعت خواهند کرد افزود: آنچه که مانع گام نهادن ما در راه شهادت می شود دوستی دنیا و لذت مادیات است ، کسی که خود را به حرم اهل بیت (ع) می رساند دلبستگی به دنیا و اسم و رسم آن ندارد و طعم شیرین در جوار اهل بیت (ع) را چشیده است.

وی تصریح کرد : لذت های دنیوی و نفسانی ما را اسیر این دنیا ساخته است و اگر بتوانیم این لذت ها را ترک کنیم خواهیم فهمید که این جوانان چه لذتی از کارخود می برند.

در ادامه این مراسم پدر شهید میثم نظری به بیان خاطراتی از فرزند شهید خود پرداخت و گفت: او سال گذشته پس از بازگشت از پیاده روی اربعین تصمیم قطعی به رفتن گرفت و پس از کسب اجازه 14 دی ماه 94 به سوریه رفت و 21 دی ماه در سن 27 سالگی در منطقه خان طومان شهد شیرین شهادت را نوشید و آسمانی شد.

مادر این شهید گفت: میثم پسری پاک، مهربان و درستکاربود و احترام به بزرگان را بسیار مهم می دانست ،او هیچگاه نماز اول وقت را ترک نمی کرد.

میثم بارها از من خواسته بود تا با رضایت قلب به او اجازه رفتن بدهم و بارها گفته بود که باید فکر کنیم امروز دوران امام حسین (ع) است و باید به یاری حضرت زینب (ع) بشتابیم .

پدر شهید عباس آبیاری که خود جانباز دوران دفاع مقدس است و سابقه 110 ماه در جبهه دارد گفت : تا روز عزیمت خود فرزندم را بدرقه کردم.

مادر شهید آبیاری با بیان اینکه فرزندم از ابتدای کودکی با موضوع جنگ آشنا بود افزود : او برای رفتن به سوریه مصمم بود اما به دلیل وضعیت جسمانی پدرش و تک فرزند بودن به او اجازه عزیمت داده نمی شد اما او در اربعین حسینی در کربلا به علمدار حسین (ع) متوسل شده و از او خواسته بود تا مجوز دفاع از حرم حضرت زینب (س) را نصیب او سازد.

وی گفت : او با پدرش در کلاس های آموزشی شرکت می کرد ، 13 دی ماه به سوریه اعزام شد و بعد از مدت کوتاهی به شهادت رسید او یکی از جوانان عاشق اهل بیت (ع) بود.

مادر این شهید جاوید الاثر گفت : پیکر فرزند من به میهن بازنگشت و من به داشتن چنین فرزند غیوری افتخار می کنم.

میلاد توکلی یکی از همرزمان این شهدا به توصیف وضعیت سوریه پرداخت و گفت : زمانی که وارد دمشق می شوید شهری جنگزده را پیش رو دارید، حرم حضرت رقیه (س) و حرم زینب (س) غربتی خاص دارد و خالی از زائر است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار به سوریه رفتم گفت : عزیرترین دوستان من در راه دفاع از حرم جان خود را در طبق اخلاص نهادند.

توکلی اضافه کرد : شهدای مدافع حرم غریبانه و دور از وطن به شهادت می رسند ، سخنان زیادی پشت شهدای مدافع حرم زده می شود ، زمانی که پیکر یک شهید به آغوش خانواده باز نمی گردد آیا پول می تواند آن را جبران کند ؟. وی تصریح کرد : شهدای مدافع حرم افتخار نظام هستند.

اجرای نماهنگ ، مداحی ذاکر اهل بیت (ع) و تقدیر از خانواده دو شهید مدافع حرم ، یکی از همرزمان شهید مدافع حرم و مشارکت کنندگان در برگزاری این برنامه از بخش های دیگر این مراسم بود.

نخستین یادواره دو شهید جاوید الاثر مدافع حرم حضرت زینب (س) ' میثم نظری ' و ' عباس آبیاری ' پنجشنبه شب با حضور خانواده این دو شهید درپردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

این یادواره با همکاری بسیج دانشجویی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، ستاد نماز جمعه ، پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف ، بسیج سپاه کیش و با حضور امام جمعه ، فرمانده انتظامی ویژه کیش ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ، فرمانده سپاه فرودگاه ، روسای دانشگاه صنعتی شریف و آزاد ، تعدادی از مسئولان سازمان ها و ادارات ، خانواده شهدا و جانبازان در سالن مینو دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

کد خبر 333686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha