شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نوزاد ۴ ماهه چینی به نام هونگ هونگ در شرایطی متولد شده‌است که به جای ۲۰ انگشت دست و پا،‌ ۳۱ انگشت دارد و خانواده‌اش امیدوارند بتوانند این اختلال را با جراحی برطرف سازند.

براساس گزارش CNN، اين نوزاد در 15 ژانويه 2016 در شهر پينگ‌جيانگ متولد شده‌است و در حين تولد 15 انگشت دست و 16 انگشت پا داشته‌است. وي همچنين در هر دستش دو كف دست دارد و هيچ انگشت شصتي روي دستهايش وجود ندارد.

نوزاد

پزشكان اين اختلال را پرانگشتي مي‌نامند، وضعيتي مادرزادي كه در انسان‌ها،‌سگ‌ها و گربه‌ها مشاهده مي‌شود و تحت تاثير آن تعداد انگشت‌هاي دست و پا بيشتر از حد معمول خواهد‌بود.

چند‌انگشتي وضعيتي كاملا رايج است، به طوري كه يك نوزاد از هر هزار نوزادي كه متولد مي‌شوند،‌ به اين اختلال مبتلا هستند. معمولا انگشت‌هاي اضافه را مي‌توان با كمك جراحي برداشت از اين رو والدين هونگ هونگ در تلاشند با جمع‌آوري پول فرزند خود را درمان كنند. اين بيماري از مادر به نوزاد به ارث رسيده‌است،‌ مادر هونگ هونگ نيز در زمان تولد در هر دست و هر پا 6 انگشت داشته‌است.

درحال حاضر اين نوزاد به اندازه‌اي كم‌سال است كه امكان انجام جراحي روي او وجود ندارد،‌ با اين‌همه پزشكان مي‌گويند جراحي اين نوزاد كار دشواري خواهد‌بود، زيرا علاوه براينكه نياز است انگشت‌هاي اضافه برداشته‌شوند،‌ هونگ‌هونگ به انگشت شصت نيز نياز دارد و اين انگشت بايد براي او ساخته شود. انگشت شصت از آن رو از اهميت برخوردار است كه قدرت گرفتن و برداشتن اجسام در دست هر فرد به وجود اين انگشت وابسته‌است.

کد خبر 332985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha