همشهری آنلاین: نماینده تهران درمجلس شورای اسلامی گفت: در زمان احمدی‌نژاد برخی می‌گفتند دولت و مجلس اصولگرا باهم می‌سازند اما دیدند زمانی که دولت از اصول فاصله گرفت مجلس در برابر آن ‌ایستاد و ما حتی دو بار طرح سوال از احمدی نژاد را مطرح کردیم و تا استیضاح هم پیش رفت.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم چهارشنبه شب درآخرین شب تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس در جمع حامیان یكی از نامزدهای راهیافته به این مرحله از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا در مسجد آذربایجانی های مقیم گرگان افزود: مجلس شورای اسلامی باید مقتدر باشد، نمی‌گوییم كه مقابل دولت، بی ‌منطق قرار بگیرد و باید كمك دولت باشد اما چاكر دولت نباشد.

وی افزود: مردم همت خواهند كرد و نمی ‌گذارند كه مجلسی ضعیف و منفعل در برابر اراده دولت تشكیل شود، مجلس شورای اسلامی باید از موضع قدرت همواره بر قدرت دولت نظارت و كنترل داشته باشد.

وی اظهار داشت: وسعت قدرت و امكانات دولت بالاست و قدرت مدیریتی در كشور در اختیار دولت است و 90 درصد منابع مالی كشور در بخش عمومی دست دولت است و اگر این جایگاه و قدرت نظارت و مهار نشود هر كاری می‌كند و مجلس شورای اسلامی باید بر قدرت دولت نظارت و كنترل داشته باشد.

مصباحی مقدم اضافه كرد: نماینده مجلس باید شجاع، توانا، باتجربه و قوی باشد تا در برابر قدرت دولت دستش نلرزد. باید مجلس قوی و توانا برای نظارت و بازخواست دولت و احقاق حق مردم باشد و مجلس نباید دولت فرموده باشد و در خدمت اراده دولت قرار گیرد كه در این صورت مجلسی منفعل و ضعیف خواهد شد.

وی گفت: مجلسی قوی است كه نمایندگانش كارشناس و مردم‌مدار بوده و مشكلات مردم را درك كنند و برای قانونگذاری و نظارت توانمند باشند و بتوانند به دولت كمك كنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهاركرد: نمایندگان با مردم در ارتباط مستقیم هستند و رئیس جمهور و وزرا نیستند و نمایندگان باید زبان گویای مردم در برابر دولتمردان باشند.

به گفته وی، مجلس شورای اسلامی ستون انقلاب است و اگر ستون ضعیف باشد نمی‌توان سقفی قوی بر روی آن گذاشت.
مصباحی‌مقدم گفت: در سه دوره گذشته كه به عنوان نماینده تهران درمجلس شورای اسلامی حضور دارم، مجلس را در این دوره‌ها قوی در برابر همه دولت‌ها دیدم و حتی در زمان روی كار آمدن آقای احمدی نژاد كه برخی می‌گفتند دولت و مجلس اصولگرا هستند و باهم می‌سازند اما دیدند زمانی كه دولت از اصول فاصله گرفت مجلس در برابر آن ‌ایستاد و ما حتی دو بار طرح سوال از رئیس جمهور (احمدی نژاد) را مطرح كردیم و تا استیضاح هم پیش رفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجلس تنها وظیفه ریل گذاری داشته و دولت باید در مسیر این ریل با سرعت مشخص حركت كند و اگر بخواهد از آن خارج شود جلوی دولت را خواهیم گرفت، اما یك مجلس دولت فرموده و مطیع، این كار را نخواهد كرد.
وی با اشاره به انتخابات مرحله نخست مجلس دهم گفت : اینگونه كه رسانه‌های اصلاح طلب و شبكه های مجازی آنان می‌گویند كه اصلاح‌طلبان در اكثریت قرار دارند دروغ است بلكه اكثریت در كل كشور با اصولگراها است و اراده مردم در دور دوم تعیین كننده است.
مصباحی ‌مقدم اظهار داشت: درمرحله دوم اگر اكثریت نمایندگان اصولگرا انتخاب شوند اكثریت مجلس برای اصولگرایان خواهد بود اما اگر اكثریت در انتخابات این مرحله با اصلاح طلبان باشد تازه تعداد آنها با اصولگرایان تقریبا برابر خواهد شد.

کد خبر 332115

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha