بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مجموعه‌ی نمایشگاهی شهر آفتاب، سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۵ افتتاح می‌شود و فردای همان روز عموم مردم می‌توانند از نمایشگاه دیدن کنند.

دوچرخه شماره ۸۲۸

حامد طراحي، رئيس فرهنگ‌سراي كتاب واقع در بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران و مدیر امور کتاب‌خانه‌ها و ترويج كتاب‌خواني، سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران به خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه مي‌گويد:

«امسال در فرهنگ‌سراي كتاب، هربرنامه‌اي كه در حوزه‌ي ترويج كتاب‌خواني در شهرداري تهران و سازمان فرهنگي‌هنري شهرداري تهران در طول سال برگزار شده، اجرا و معرفي خواهد شد.»

او به حضور چهره‌هاي هنري و فرهنگي كتاب اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «در نمايشگاه امسال مثل سال گذشته، كتاب‌خواني همراه با چهر‌ه‌هاي فرهنگي‌هنري خواهيم داشت.

سال پيش هنرمنداني مثل رامبد جوان، ‌نيكي كريمي و... آمدند و همراه مردم كتاب خواندند كه بازخوردهاي خوبي داشت. در اين ميان چهره‌‌هاي كودك و نوجوان را هم دعوت مي‌كنيم تا در اين مراسم شركت كنند. به هرحال كودكان و نوجوانان به‌عنوان گروه تأثيرپذير بسيار مورد توجه برنامه‌هاي ترويج كتاب‌خواني ما هستند.»

حامد طراحي مي‌گويد: «امسال فرهنگ‌سراي كتاب نزديك سالن‌هاي كودك و نوجوان است و ما برنامه‌هاي ويژه‌اي از جمله نمايش‌هاي ميداني را در فضا اجرا مي‌كنيم كه مخاطب اصلي آن كودكان و نوجوانان خواهند بود.»

او به گرفتن عضو براي كتاب‌خانه‌هاي زير نظر شهرداري تهران اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «هم اينك 360 كتاب‌خانه‌‌ي عمومي زير نظر شهرداري و ‌سازمان فرهنگي‌هنري تهران فعال است كه در طول نمايشگاه كتاب تهران، علاقه‌مندان مي‌توانند با مراجعه به فرهنگ‌سراي كتاب در اين كتاب‌خانه‌ها عضو شوند.هم‌چنين معرفي كانون‌هاي كتاب‌خواني كه در كتاب‌خانه‌ها و فرهنگ‌سراها فعال هستند و در فرهنگ‌سراي كتاب معرفي خواهند شد.»

 او به برنامه‌ي مزرعه‌ي دانايي اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «برنامه‌ي ديگري در فرهنگ‌سراي كتاب برگزار مي‌شود و آن مزرعه‌ي دانايي است. حدود شش داستان كوتاه براي كودكان روايت مي‌شود كه كودكان بايد هفتمين داستان را خودشان بنويسند و براي ما بفرستند.»

او به غرفه‌ي مهارت‌هاي خواندن اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «غرفه‌ي«اين‌جوري بخون!» را هم داريم كه كارشناسان كتاب، مهارت‌هاي تندخواني و يادداشت‌برداري و... را به كودكان و نوجوانان و بزرگ‌ترها آموزش مي‌دهند.»

 

 

دوچرخه شماره ۸۲۷

عكس : محمود اعتمادي

 

  • متروي شهر آفتاب

اوايل ارديبهشت ماه سال جاري، ايستگاه متروي شهر آفتاب، با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، اعضای شورای شهر و مسئولان فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و نمایشگاه کتاب افتتاح شد.

 ایستگاه مترو شهرآفتاب به صورت جزیره‌ای و با مساحت 25‌هزار متر مربع احداث شده و طول آن سه برابر ایستگاه‌های معمولی است.

اين ايستگاه با هدف تسهیل در رفت‌وآمد به مجموعه‌ي نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرآفتاب راه‌اندازي شده و در انتهای مسیر فاز نخست خط متروي تهران‌ به پرند قرار دارد.

کد خبر 332033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha