مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

عضو کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای شهر تهران روز گذشته به همشهری آمد تا در نشستی همراه با چند تن از مسئولان مؤسسه راجع به موضوعات فرهنگی و رسانه‌ای به تبادل نظر بپردازند.

مجتبی شاکری

مجتبي شاكري در اين ديدار ضمن آگاهي از فعاليت‌هاي رسانه‌اي موسسه همشهري از دغدغه‌هاي فرهنگي اين روزها در شهر تهران صحبت كرد. وي با اشاره به اينكه كارهاي فرهنگي در جامعه نياز به بودجه و نگاه ويژه‌تر نسبت به گذشته دارند، افزود: «اين در حالي است كه شهرداري تهران در بسياري از موضوعات اجتماعي فرهنگي مانند منطقه 12 ورود پيدا كرده كه اساسا وظيفه‌اش نبوده و جاي خالي ديگر نهادها را پر كرده است.»

شاكري به بودجه 10درصدي حوزه فرهنگي اجتماعي از بودجه ساليانه‌ شهر تهران اشاره كرد و گفت كه كمبود بودجه و منابع انساني، اين بخش‌ها را با چالش‌هاي جدي روبه‌رو ساخته است. اينطور كه وي اظهار كرد، برخي از دستگاه‌هاي دولتي نيز به‌دنبال سهم گرفتن از بودجه شهرداري هستند؛ درصورتي كه دولت‌هاي پيشين (از دولت ششم تا دولت فعلي) بدهي سنگيني به شهرداري در بخش‌هاي مختلف ازجمله حمل‌ونقل عمومي دارند.

نكته‌اي كه رئيس كميته نامگذاري معابر در شوراي شهر تهران به آن تأكيد كرد اين بود كه دستگاه‌هاي دولتي در رفع آسيب‌هاي اجتماعي بايد همراه شهرداري باشند وگرنه اثرات كارهايي كه انجام مي‌شود يك‌دهم آنچه خواهد بود كه بايد باشد.

شاكري با بيان اينكه به دليل زيرساخت‌هايي كه در گذشته پايه‌ريزي شده هنوز پيوست‌هاي مطالعاتي قبل از اجراي پروژه‌ها صورت نمي‌پذيرد، گفت: «توجه به پيوست‌ها طبق برنامه 5ساله دوم شهر تهران باعث مي‌شود تا بسياري از هزينه‌هاي اضافي بعدي به‌وجود نيايد.» شايان ذكر است اين عضو شوراي شهر تهران در بازديد روز گذشته خود از همشهري در رابطه با موضوعاتي حول محورهاي فرهنگي، تأثيرات حضور اعضايي از هيأت دولت در جلسه شوراي شهر تهران، مناسب‌سازي معابر و شهر دسترس‌پذير و... به گفت‌وگو نشست. اين گفت و گوي مفصل را در روزهاي آينده در روزنامه مي‌خوانيد.

کد خبر 331820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha