همشهری آنلاین: نتخابات درون حزبی نامزدهای ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از دوحزب جمهوریخواه و دمکرات، ۲۶ آوریل برابر با هفتم اردیبهشت ماه چهارمین سه شنبه بزرگ را به خود می‌بیند.

 آمریکا در انتظار چهارمین سه شنبه بزرگ برای گزینش نامزدهای ریاست جمهوری

به گزارش ایرنا، هم اكنون آرا نمایندگان موسوم به دلگیت یكی از موارد مهم برای نامزدهای ریاست جمهوری، بخصوص نامزدهای پیشتاز از دو حزب جمهوریخواه و دمكرات برای احراز نامزدی نهایی از حزب خود به شمار می رود.

چهارمین سه شنبه بزرگ در پنج ایالت؛ 'كنتیكت'، 'دلاویر'، 'مریلند'، 'پنسیلوانیا' و 'رود آیلند' برای دو حزب دمكرات و جمهوریخواه برگزار خواهد شد.

برای احراز نامزدی ریاست جمهوری 2016 ، نامزد حزب دمكرات به دوهزار و 384 آرای نمایندگان و نامزد حزب جمهوریخواه به یك هزار و 237 آرای نمایندگان نیاز دارد.

این درحالی است كه سه شنبه بزرگ 26 آوریل در پنج ایالت فوق و به نوشته تار نمای 'نیویورك پست' برای نامزدهای جمهوریخواه 172 آرا نمایندگان و برای دمكرات ها462آرا نمایندگان را به همراه دارد.

دونالد ترامپ نامزد پیشتاز از حزب جمهوریخواه در روزهای اخیر نظام انتخابات درون حزبی را برای گزینش نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریكا و آرا نمایندگان موسوم به دلگیت را بشدت مورد انتقاد قرارداده و آن را سیتسمی 'متقلبانه و خدعه آمیز' خوانده است.

با این حال ترامپ با داشتن 845 آرا نمایندگان تا رسیدن به آرا مورد نیاز، حدود 400 آرا نمایندگان فاصله دارد.

تدكروز سناتور ایالت تگزاس آمریكا، دیگر رقیب هم حزبی ترامپ نیز با كسب 559 آرا نمایندگان پس از ترامپ قرار دارد.

بنابر داده های تارنمای اطلاع رسانی 'ریلكلیر پلتیك' (realclearpolitics)هیلاری كلینتون نامزد ریاست جمهوری از حزب دمكرات با كسب یك هزار و 941 آرا نمایندگان در برابر یك هزار و 191 آرا نمایندگان برنی سندرز، از وی پیشی گرفته اما فاصله زیادی تا آرا نمایندگی مورد نیاز برای احراز نامزدی از این حزب دمكرات دارد.

نخستین انتخابات مقدماتی و درون حزبی نامزدهای ریاست جمهوری 2016 آمریكا، اول فوریه برابر با 12بهمن ماه در ایالت 'اوهایو' آمریكا برگزار شد.

نخستین سه شنبه بزرگ انتخابات مقدماتی و درون حزبی نیز در مورخ اول ماه مارس برابر با 11اسفند در 14ایالت و قلمرو آمریكا برای جزب جمهوریخواه و 12 ایالت و قلمرو آمریكا برای حزب دمكرات برگزار شد.

دومین سه شنبه بزرگ هشتم ماه مارس (18 اسفندماه) تنها برای حزب جمهوریخواه و در چهار ایالت برگزار شد.

سومین سه شنبه بزرگ در انتخابات درون حزبی نیز در مورخ ا 15 ماه مارس برابر با 25 اسفندماه در پنج ایالت برای نامزدهای دمكرات و شش ایالت برای نامزدهای جمهوریخواه برگزار شد.

کد خبر 331764

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha