همشهری آنلاین: رئیس جمهوری در دیدار وزیر خارجه مقدونیه گفت: ایران تجربیات ارزنده‌ای در مبارزه با تروریسم دارد و می تواند این تجربیات را در اختیار سایر کشورها از جمله این کشور قرار دهد.

روحانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی دوشنبه (6 ارديبهشت) در دیدار نیكولا پوپوسكی به تببین ریشه‌های تروریسم و خطر جهانی این معضل پرداخت.

وی واكسینه كردن جوانان در برابر اندیشه‌های افراطی گری بویژه در فضای مجازی را ضروری دانست و اظهارداشت: برخی تلاش دارند با انتساب تفكرات انحرافی به اسلام كه البته هیچ ارتباطی نیز با اسلام و مسلمانان ندارد، جوانان را به سمت تروریسم و حركتهای افراطی بكشانند.

رئیس جمهوری همچنین در مورد روابط دو كشور گفت:حجم مبادلات تجاری ایران و مقدونیه نشان می‌دهد كه تاكنون از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو كشور به خوبی استفاده نشده و لازم است در دوره جدید با بهره‌گیری مناسب از فرصت‌ها و امكانات، تحركی در این روابط ایجاد كرد.

روحانی، امكانات و توانمندی‌های دو كشور را برای توسعه و تعمیق سطح همكاری‌ها بسیار گسترده دانست و تاكید كرد كه هیچ مانعی در مسیر گسترش روابط همه جانبه تهران و اسكوپیه وجود ندارد.

وی در مورد اظهارات وزیر خارجه مقدونیه مبنی بر علاقه‌مندی به گشایش قریب الوقوع سفارتخانه این كشور در تهران، تصریح كرد: با معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مشترك به بخش خصوصی دو كشور، شرایط جدیدی در روابط تهران - اسكوپیه ایجاد می‌شود.

رئیس جمهوری همچنین به پیشرفت‌ها و توانمندی‌های فنی و مهندسی شركت‌های ایرانی در همه زمینه‌ها و از جمله ساخت راه‌، سد و نیروگاه اشاره كرد و افزود: شركت‌های ایرانی هم اكنون در بسیاری از كشورها فعال هستند و بی‌تردید در مقدونیه نیز قادرند در رقابت‌‎ها با دیگر شركت‌ها‌، بسیاری از پروژه‌های این كشور را به خوبی و با كیفیت اجرا كنند.

روحانی، تقویت همكاری‌های فرهنگی و رفت و آمد مردم دو كشور را برای ایجاد شتاب در روند توسعه روابط، بسیار مهم برشمرد.

  • مقدونیه مصمم به گسترش روابط با ایران است

وزیر خارجه مقدونیه نیز در این دیدار تاكید كرد: اسكوپیه مصمم به گسترش و تعمیق روابط همه جانبه خود با جمهوری اسلامی ایران است و در همین ارتباط بزودی سفارت خود را در تهران افتتاح می‌كند.

پوپوسكی با یادآوری مذاكرات خود و هیات همراه با مقام‌های ایرانی اظهارداشت: زمینه برای توسعه سریع همكاری‌های تهران - اسكوپیه آماده است و حضور هیات بزرگی از بازرگانان مقدونیه‌ای در تهران نشان دهنده عزم راسخ ما به توسعه سطح همكاری‌ها است.

وی همچنین به موضوع تروریسم و ضرورت مبارزه همگانی با آن اشاره كرد و افزود: متاسفانه اروپا برای دوره‌ای طولانی از این معضل غافل بود و مبارزه با این پدیده كه نگرانی مشتركی را برای جامعه جهانی ایجاد كرده، نیازمند هماهنگی و تلاش همه كشورها است.

کد خبر 331762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha