همشهری آنلاین: سرپرست «هنرستان هنرهای زیبای دختران تهران» درپی انتشار اخباری مبنی بر حذف رشته نقاشی از پایه دهم هنرستان و انتقال آن به کار و دانش، گفت: حذف شدن رشته نقاشی از هنرستان‌ها ضرری وارد می‌کند که با هیچ‌چیز جبران نمی‌شود.

به گزارش ايسنا، پریسا زهتابیان  با بیان این‌که نقاشی «رشته مادر» است، بیان کرد: بسیاری از افراد به‌دلیل جاذبه‌ و بازار کار رشته گرافیک، به سمت خواندن این رشته می‌روند؛ اما من همیشه می‌گویم که یک نقاش خوب می‌تواند گرافیست خوبی باشد.

او با اشاره به نزدیک بودن زمان ثبت‌ نام سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها در رابطه با ثبت‌ نام در رشته نقاشی بلاتکلیف هستند، ما نیز امروز و فردا می‌کنیم تا نتیجه پیگیری‌های ما و اداره کل ارشاد در این زمینه معلوم و پاسخی قطعی داده شود.

سرپرست «هنرستان هنرهای زیبای دختران تهران» درباره انتقال این رشته از فنی‌ و‌ حرفه‌ای به کار و دانش، گفت: تمام تلاش ما این است که اصل این موضوع از بین نرود، کورسوی امیدی وجود دارد که مانند موسیقی، رشته نقاشی نیز دوباره در هنرستان‌های زیرمجموعه وزارت‌ ارشاد (مانند هنرستان ما) باقی بماند. در این صورت، به استناد هنرستان‌های زیرمجموعه وزارت‌ ارشاد، بقیه هنرستان‌ها نیز در آینده می‌توانند نقاشی را دوباره در میان رشته‌های خود داشته باشند.

وی با اشاره به سرفصل‌های ابلاغ‌شده توسط آموزش و پرورش پس از اعلام این وزارتخانه مبنی بر تلفیق رشته‌های گرافیک و عکاسی، اظهار کرد: بعضی از این سرفصل‌ها مانند «عکاسی مجالس» مسخره است، مگر قرار است هنرآموزان کاسب شوند؟! از سویی دروسی مانند «تاریخ هنر»، «مبانی عکاسی»، «آناتومی»، «اسکیس» و «نقاشی ایرانی» در میان سرفصل‌ها نیستند.

زهتابیان ادامه داد: ما حتی آمادگی خود را برای تألیف کتب درسی اعلام کرده‌ایم و سرفصل دروس پیشنهادی خود را مانند نظام قدیم که در آن، هنرجویان به معنای واقعی، افرادی حرفه‌ای تربیت می‌شدند، توسط اداره ارشاد برای آموزش‌ و پرورش فرستادیم که اگر قرار است این موضوع درست شود، به‌خوبی انجام شود.

او اضافه کرد: منتظریم جلسات و مذاکرات درباره رشته نقاشی و گرافیک تمام و نتیجه آن اعلام شود. در صورتی که رشته نقاشی از هنرستان‌ها حذف شود، از شورای عالی آموزش درخواست رسیدگی به این موضوع را می‌کنیم.

کد خبر 331599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha