مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

کارگاه متروی بهارشیراز در خط ۶به کارگاه دانشکده پرستاری خیابان شریعتی متصل شد. پیش از این در ۲۴ اسفندماه نیز ۲ کارگاه شهران و شهر زیبا در منتهی‌الیه غربی این خط با حضور شهردار تهران به یکدیگر متصل شده بودند.

مترو

در هفته اول فروردين نيز 2كارگاه و هفته آتي نيز 3كارگاه ديگر از نيمه جنوبي خط6 به يكديگر متصل مي‌شوند. به گفته سيدمهدي پورهاشمي، معاون فني و عمراني شركت متروي تهران، ركورد حفاري مقطعي مترو در خط6 از مرز 700متر در هفته گذشته است. در اتصال 2كارگاه عمراني خيابان بهار شيراز به دانشكده پرستاري، 800متر از عمليات عمراني تونل‌سازي در 2كارگاه بخش جنوبي خط6 مترو به يكديگر متصل شدند.

براساس اعلام مسئولان مترو، تاكنون فاز اول خط6 مترو كه شامل نيمه جنوبي است، 40درصد پيشرفت فيزيكي در بخش لاينينگ و 50درصد در كل فاز پيشرفت داشته است. وي با بيان اينكه طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده درنظر داريم تا پايان شهريورماه سال‌جاري تمام 31كيلومتر تونل خط6 حفاري و لاينينگ شود، يادآور شد: طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده نيمه جنوبي خط6 تا قبل از 22بهمن به بهره‌برداري خواهد رسيد.

خط6 متروي تهران پس از بهره‌برداري روزانه يك تا 1.5ميليون نفر جابه جايي مسافر خواهد داشت. براساس وعده معاون شركت مترو تا قبل از 22بهمن 13ايستگاه از نيمه جنوبي و 5ايستگاه مسافر از نيمه مياني و شمالي خط6 مانند ايستگاه كريمخان و مرزداران افتتاح خواهد شد. پورهاشمي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به سختي كار در خط 6مترو گفت: با توجه به اينكه در مناطق جنوبي تهران آب‌هاي زيرزميني قرار دارد، از دستگاه TBM تمام مقطع استفاده شد كه همزمان لاينينگ انجام مي‌شود.

به گفته پورهاشمي، انجام عمليات مانيتورينگ قبل از شروع حفاري‌ها انجام شده و بعد از اتمام لاينينگ هم تا مدتي نشست‌هاي احتمالي كنترل خواهد شد. هم‌اكنون خط3 مترو طولاني‌ترين خط متروي خاورميانه است اما با بهره‌برداري از خط6 و اجراي طرح توسعه اين خط در نيمه جنوبي طول اين خط بيشتر خواهد شد و ركورد خط3 را خواهد زد. پورهاشمي درباره تامين اعتبارات اين خط نيز توضيح داد: هم‌اكنون اعتبارات اين خط از طريق كنسرسيومي كه پيمانكاران با بانك شهر ايجاد كرده‌اند، تامين مي‌شود. همچنين نيمه جنوبي خط6 مترو از طريق اوراق مشاركت تامين خواهد شد.

کد خبر 331529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha