چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخستین جشنواره سلامت و هنر هفته اول اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش  همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، نخستین جشنواره سلامت و هنر 3 تا 7 اردیبهشت ماه  از سوی گروه سلامت و هنر دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

بهاره جهاندوست، دبیر این جشنواره با اعلام این خبر گفت:گروه سلامت و هنر دانشگاه علوم پزشکی تهران اردیبهشت 1394 رسما آغاز بکار کرد و امسال در اولین سالگرد تشکیل این گروه جشنواره‌ای ویژه کودکان برگزار می‌شود و طی 5 روز برنامه‌های مختلفی از جمله اجرای نمایش، موسیقی، مسابقه و بازی‌های گروهی در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد که هدف آن ارتقای آموزش کودکان در حوزه سلامت و روحیه‌بخشی به کودکان بیمار در قالب‌های مختلف هنری است.

وی افزود : نمایشگاهی از آثار تصویرسازی کودک از بیش از 110 تصویرگر نیز در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران در طول مدت جشنواره سلامت و هنر برپا خواهد بود.

به گفته دکتر نیما رضایی، رئیس این جشنواره، 5 اردی بهشت‌ماه در حاشیه جشنواره هنر و سلامت، دومین دوره مسابقات جام جهانی کوچک فوتبال نیز در مرکز طبی کودکان تهران برگزار خواهد شد و تیم‌هایی از کودکان بیمار این بیمارستان با تیم هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی تهران، تیم دانشمندان یک درصد برتر جهان، تیم هنرمندان صداوسیما و تیم پیشکسوتان فوتبال ملی به رقابت خواهند پرداخت.این دوره از مسابقات نمادین با هدف حفظ و ارتقای نشاط و روحیه کودکان بیمار برای دومین سال پیاپی با همکاری گروه سلامت و هنر، دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز طبی کودکان، شبکه جهانی آموزش و پژوهش( USERN )و خانه فوتبال ایران برگزار می‌شود.
نخستین جشنواره سلامت و هنر سوم اردیبهشت ماه از ساعت 17 با حضور جمعی از کودکان کار و متولیان حوزه سلامت و هنر در فرهنگسرای نیاوران افتتاح خواهد شد و مراسم اختتامیه آن روز 3شنبه 7 اردیبهشت ماه از ساعت 18 تا 20 در سالن اصلی این فرهنگسرا برگزار می‌شود.

همچنین علاوه بر تهران در تعدادی از بیمارستان‌های کشور نیز برنامه‌های ویژه‌ای از جمله جشن و بازی برای کودکان بیمار از سوی گروه‌های داوطلب و خیریه برگزار خواهد شد.
علاقمندان و گروه‌های مختلف برای همکاری و شرکت در نخستین جشنواره سلامت و هنر می‌توانند با گروه سلامت و هنر دانشگاه علوم پزشکی تهران به شماره 66576573 و 09331769729 تماس حاصل نمایند.

کد خبر 331221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha