همشهری آنلاین: اسامی برندگان ۱۴ بخش روزنامه‌نگاری «پولیتزر» ۲۰۱۶ اعلام شد.

به گزارش ايسنا، جایزه معتبر «پولیتزر» شامل 21 بخش می‌شود که 14 بخش آن مربوط به حوزه رسانه و روزنامه‌نگاری است. اسامی برندگان این بخش‌ها را روز گذشته اعلام کردند.

«آسوشیتدپرس» جایزه‌ی سرویس عمومی را از‌ آن خود کرد. کارمندان «لس‌آنجلس تایمز» موفق شدند جایزه «پولیتزر» را در بخش گزارش خبرهای فوری از آن خود کنند.

در بخش تحلیل این دوره «فارا استاکمن» از «بوستون گلوب» موفق به دریافت جایزه شد. روزنامه‌نگارانی از «نیویورک تایمز» و «لس‌آنجلس تایمز» برای کسب این جایزه نامزد شده بودند.

جایزه بخش نقد «پولیتزر» این دوره نصیب «امیلی نوس‌باوم» روزنامه‌نگار «نیویورکر» شد. جایزه بهترین مقاله نصیب «کاترین شولز» از همین روزنامه شد.

«جک اوهمن» کاریکاتوریست «ساکرامنتو بِی» موفق شد جایزه بهترین کاریکاتور «پولیتزر» را به خود اختصاص دهد.

جایزه عکاسی خبری تعلق گرفت به «جسیکا رینالدی» از «بوستون گلوب». جایزه عکس خبرهای فوری به «موریسیو لیما»، «سرجی پونومارو»، «تایلر هیکس» و «دنیل اتر» از «نیویورک تایمز» اعطا شد. عکاسان «گتی ایمج» هم برای کسب این جایزه نامزد شده بودند.

به گزارش گاردین، در بخش گزارش تحقیقی نام دو روزنامه‌نگار از «تامپا بی تایمز» و «ساراسوتا پرالد تریبیون» به عنوان برنده اعلام شد. روزنامه‌نگاران «تامپا بی تایمز» همچنین در بخش گزارش محلی نیز موفق به کسب «پولیتزر» شدند.

جایزه گزارش ملی از آن روزنامه‌نگاران «واشنگتن پست» شد و «آلیسا جی. روبین» از «نیویورک تایمز» موفق شد جایزه گزارش بین‌المللی را از آن خود کند.

دو روزنامه‌نگار از «پروپابلیکا» و «مارشال پراجکت» موفق شدند جایزه گزارش مشروح را به خانه ببرند و در بخش سرمقاله‌نویسی هم نام «جان هک‌ورث» از روزنامه «سان» و «مانولا دارگیس» و «شارلوت هاربر» به عنوان برنده اعلام شد.

امسال دومین دوره‌ای بود که مجلات وارد گردونه رقابت‌های بخش روزنامه‌نگاری «پولیتزر» شدند. در کل 3000 اثر برای شرکت در 21 بخش رقابت‌های «پولیتزر» 2016 به دبیرخانه این جوایز ارسال شدند.

«پولیتزر» مجموعه جوایزی در حوزه‌های روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی است که از سال ۱۹۱۷ به وصرت سالانه و با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران، نویسندگان، شاعران و موسیقی‌دانان اعطا می‌شود. این جایزه معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در آمریکا محسوب می‌شود که به ‌نام بنیان‌گذار آن «جوزف پولیتزر» روزنامه‌نگار مجاری‌تبار آمریکایی قرن نوزدهمی، نام‌گذاری شده ‌است.

کد خبر 331171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha