همشهری آنلاین: در سال ۲۰۱۱ یک افسر پلیس به صورت دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا دیویس که در اعتراضی آرام در محوطه دانشگاه روی زمین نشسته‌بودند،‌از فاصله‌ای نزدیک اسپری فلفل پاشید.

براساس گزارش BBC، پس از وقوع اين رويداد دانشگاه كاليفرنيا ديويس شركت مشاوري را استخدام كرد تا هرنوع منبع قابل جستجوي آنلاين درباره اين رويداد را از نتايج جستجوهاي آنلاين حذف كند. اين دانشگاه مي‌گويد نمي‌خواهد از وجهه و اعتبارش به بدي ياد شود.

اسپری

در تصاوير ويديويي اين رويداد كه ميليون‌ها بار به صورت آنلاين مشاهده شده‌است، افسر پليسي ديده مي‌شود كه به صورت دانشجوياني كه به آرامي در محوطه دانشگاه روي زمين نشسته‌اند، اسپري فلفل مي‌پاشد. پس از اين رويداد رئيس دانشگاه ليندا كاتهي در بيانيه‌اي از عمق اندوهش خبر داد و مسئوليت كامل اين رويداد را به عهده گرفت اما پس از آنكه مورد هجوم انتقادات اعضاي هيات مديره دانشگاه قرار گرفت، از سمت خود استعفا نداد و گفت فكر نمي‌كنم از سياست‌هاي اين مركز تخطي كرده‌باشم.

مدارك منتشر شده در روزنامه‌هاي محلي نشان مي‌دهند اين دانشگاه شركت مشاور نوينز و همكاران را براي حذف مدارك و اسناد اين رويداد از ميان جستجو‌هاي گوگل به استخدام خود درآورده‌است. قرار بود كه اين شركت علاوه بر تصاوير و اخبار مربوط به اين رويداد،‌هرنوع اطلاعات و اخبار منفي درباره دانشگاه كاليفرنيا ديويس را نيز از نتايج جستجوي گوگل حذف كند.

براساس اسناد منتشر شده، با انتشار حجم زيادي از موضوعات مثبت درباره اين دانشگاه و درخواست ميزباني محتوا روي سرويس‌هاي مختلف گوگل كه منجر به نمايش دادن نتايج جستجوي مربوط به اين دانشگاه در ابتداي نتايج جستجو مي‌شود، مي‌توان مطالب منفي را از نتايج جستجو حذف كرد.

دانا توپوسيس سخنگوي دانشگاه كاليفرنيا ديويس در مصاحبه‌اي اعلام كرد اين تلاش براي نمايش چهره‌اي مثبت از دانشگاه بوده‌است. 

کد خبر 330998

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha