یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

مرگ برای همه است. اما چه خوب که رفتن هم با جان بخشیدن و زنده نگه‌داشتن همراه باشد.

گروهبان یکم محمد رضایی

درست مثل گروهبان يكم محمد رضايي، مأمور وظيفه‌شناس نيروي انتظامي كه هنگام تعقيب يكي از اراذل در سانحه رانندگي دچار مرگ مغزي شد اما خانواده او اعضاي بدنش را به بيماران نيازمند اهدا كردند.حادثه تلخ مرگ اين مأمور وظيفه‌شناس ساعت 12:15 جمعه 27فروردين اتفاق افتاد. گروهبان رضايي كه از مأموران كلانتري 153شهرك وليعصر بود همراه با يكي از همكارانش مشغول گشتزني در بزرگراه آيت‌الله سعيدي بودند كه به سرنشينان يك موتورسيكلت مشكوك شدند و به آنها فرمان ايست دادند.

با فرار موتورسوارها، گروهبان جوان با پاي پياده شروع به تعقيب آنها كرد كه در همين هنگام يكي از خودروهاي عبوري با او تصادف كرد و وي به‌شدت مجروح شد. پيكر نيمه‌جان پليس جوان به بيمارستان منتقل و مداوا روي وي آغاز شد اما يك روز بعد پزشكان اعلام كردند وي به‌دليل شدت جراحات وارده به سر و گردنش دچار مرگ مغزي شده است.

در چنين شرايطي خانواده او رضايت دادند كه اعضاي بدن وي به بيماران نيازمند اهدا شود و به اين ترتيب 2كليه و كبد وي، به 3بيمار اهدا شد. پدر مرحوم رضايي درباره انگيزه‌اش از اهداي اعضاي بدن پسرش به بيماران نيازمند گفت: « محمد تنها پسرم بود و آرزو داشتم برايش عروسي بگيرم. اما نشد و او را از دست داديم. ما تصميم گرفتيم اعضاي بدنش را اهدا كنيم چرا كه وقتي 3جوان بيمار نجات پيدا كنند و موفق باشند انگار كه محمد من زنده شده است. ولي به شرطي كه بيايند حداقل يك مرتبه ببينم‌شان. آنها را ببينم انگار پسرم را ديده‌ام. »

کد خبر 330943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha