یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نسل جدیدی از خمیردندان‌ها ساخته شده که ضمن ترمیم خرابی دندان‌ها از آن‌ها در برابر پوسیدگی در حین خواب جلوگیری می‌کند.

خمیردندانی که در خواب از دندان‌ها محافظت می‌کند

به گزارش مهر، این محصول جدید که با عنوان BioMin روانه بازار می‌شود تأثیر بسزایی بر ترمیم و جایگزین‌سازی مواد معدنی از دست رفته مینای دندان‌ها خواهد داشت و جالب این که عملکرد مؤثری در زمان خواب فرد استفاده‌کننده دارد.

در عین حال این خمیردندان جدید مانع از ایجاد حساسیت در دندان‌ها می‌شود. نکته حائز اهمیت اینجاست که پوسیدگی دندان‌ها و حساسیت آن‌ها یکی از موارد شایع در میان کودکان است به طوری که ۴۲ درصد کودکان ۲ تا ۱۱ سال از این مشکلات رنج می‌برند. این مشکل مختص به کودکان نبوده تا جایی که ۹۲ درصد افراد بزرگسال بین ۲۰ تا ۶۴ سال نیز تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند.

این خمیردندان جدید با تکیه بر تحقیقات صورت گرفته توسط محققان دانشگاه کوین مری لندن و کالج سلطتی این شهر ارایه شده و عملکرد آن بر این اساس است که از طریق آزادسازی اندکی کلسیم، فسفات و یون‌های فلوراید در دهان مانع از پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این فناوری تفاوت مدت زمانی عملکرد آن با خمیردندان‌های معمولی است. اثرگذاری محصولات فعلی تنها با گذشت چند ساعت فروکش می‌کند اما خمیردندان BioMin بین ۸ تا ۱۲ ساعت پس از استفاده توسط مسواک همچنان اثرگذاری مطلوبی در دهان خواهد داشت.

در این محصول جدید فلوراید که نسبت به اسید موجود در نوشیدنی‌هایی نظیر نوشابه‌ها مقاوم است لایه محافظت‌کننده‌ای بر روی مینای دندان ایجاد می‌کند.

کد خبر 330899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha