همشهری‌آنلاین: «مهران قاضی» هنرمند جوانی که در نی نوازی از شاگردان به نام و معروف استاد «حسن کسایی» بود، پس از دو سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان، صبح روز جمعه، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از سايت «موسیقی ایرانیان»، مهران قاضی نوه مرحوم استاد بابا عباس قاضی از هنرمندان به نام شعر و موسیقی اصفهان و شاگرد استاد حسین یاوری پیشکسوت سبک اصفهان بود. این هنرمند جوان فعالیت هنری خود در عرصه موسیقی را از سال ۱۳۶۷ نزد اساتیدی چون حسن ناهید، محمدعلی کیانی نژاد، جلال قاضی و استاد  حسن کسایی آغاز کرد. وی در نی نوازی تا جایی موفق بود که مرحوم استاد حسن کسایی در محافل مختلف، مهران قاضی را از شاگردان ممتاز خود یاد می کرد.

کسب مقام اول در مدارس استان اصفهان در رشته آهنگسازی و تک نوازی نی، دو سال متوالی به عنوان نوازنده برتر در جشنواره موسیقی جوان کشور، نفر برتر جشنواره موسیقی استان اصفهان در رشته آهنگسازی نوازنده نی و مدیریت گروه، گروه برتر جشنواره ها انتخاب گروه نماینده اصفهان برای شرکت در جشنواره های سازهای بادی جهان در چین بوده ،مقام اول گروه موسیقی سماع در جشنواره بین المللی موسیقی فولکلور جهان در ترکمنستان در دو سال پیاپی و شرکت در جشنواره و نمایشگاه بین المللی در هفته فرهنگی مراکش از افتخارات این هنرمند اصفهانی است.

مهران قاضی پس از دو سال درگیری با بیماری سرطان، بالاخره سحرگاه صبح روز جمعه، ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۵ به دیدار حق شتافت و در این صبح بارانی و بهاری، به استاد مرحومش، حسن کسایی سلام گفت.

شایان ذکر است که پیکر این هنرمند جوان ساعت ۱۱ دیروز شنبه در قطعه هنرمندان اصفهان تشییع و به خاک سپرده شد.

همشهری‌آنلاین درگذشت این هنرمند جوان  را به خانواده، دوستداران و جامعه هنری ایران تسلیت می‌گوید.

کد خبر 330891

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha