همشهری آنلاین: رقابت برترین پوستر روز جهانی محیط‌زیست سازمان ملل متحد امسال بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده داشته‌است و این سازمان به تازگی برترین‌ پوسترهای دریافتی را به عنوان برندگان نهایی این رقابت اعلام کرده‌است.

براساس گزارش BBC، يكي از سه برنده اصلي اين رقابت كه توسط معاهده سايتس،‌CITES، سازماندهي مي‌شود (معاهده‌اي چندجانبه برای حفاظت از جانوران و گیاهان در معرض خطر) ،‌ پوستري آبي‌رنگ با تم اصلي فيل است كه توسط پاتريك جورج از بريتانيا خلق شده‌است.

پوستر برگزیده رقابت برترین پوستر روز جهانی حیات‌وحش

شعار پوستر: آينده فيل‌ها در دستان ماست

برنده ديگر اين رقابت پوستري است كه توسط يانگ لي جي از چين خلق شده و در آن با استفاده از اثر دست‌هاي مختلف بدن يك فيل ترسيم شده‌است و شعار اصلي رقابت،‌"آينده حيات وحش در دستان ماست" در كنار آن به چشم مي‌خورد.

پوستر برگزیده رقابت برترین پوستر روز جهانی حیات‌وحش

شعار پوستر: آينده فيل‌ها در دستان ماست

برنده سوم رقابت نبيل منديجلي از الجزاير است كه در پوستر تاثيرگذار خود به تجارت غيرقانوني عاج فيل‌ها و آسيب‌هايي كه اين جانداران از اين تجارت غيرقانوني متحمل مي‌شوند، اشاره كرده‌است.

پوستر برگزیده رقابت برترین پوستر روز جهانی حیات‌وحش

شعار پوستر: در پس دست هر خريدار غيرقانوني عاج،‌ انگشت يك قاتل فيل پنهان شده‌است.

دستانتان را پاك نگه داريد. عاج غيرقانوني نخريد.

به گفته جان اسكنلون دبير كل سايتس (CITES) كيفيت كلي ورودي‌هاي اين رقابت الهام‌بخش بوده‌است. به گفته وي رقابت پوستر روز جهاني حيات‌وحش به شكلي خلاقانه به افزايش هشياري نسبت به محافظت از محيط‌زيست،‌به ويژه نسبت به خطرهايي كه فيل‌ها را تهديد مي‌كند،‌ كمك كرده‌است و افراد از سرتاسر جهان از نبوغ هنري خود براي بيان گرافيكي حمايتشان از حيات‌وحش استفاده كرده‌اند كه اين خود رويدادي الهام‌بخش براي همه انسان‌ها است.

پوستر فینالیست رقابت برترین پوستر روز جهانی حیات‌وحش

شعار پوستر: بعضي قطعه‌ها يدكي ندارند، بياييد پيش از آنكه دير شود ميراث خود را حفظ كنيم.

پوسترهاي قدرتمند ديگري در ميان فيناليست‌هاي اين رقابت حضور داشتند كه اثرگذارترين آنها پوستري با محتواي غيرقابل جايگزين بودن آسيب‌هايي كه تجارت غيرقانوني عاج بر فيل‌ها وارد مي‌آورد،‌اثر ويكتور اوتينو از كنيا بوده‌است.

نكته جالب‌توجه ديگر در رقابت سال 2016 پوستر روز جهاني حيات‌وحش، حضور تعداد زيادي از كودكان در اين رقابت بوده‌است. اسپانسر اين رقابت دولت آفريقاي جنوبي بوده‌است كه قرار است امسال ميزبان و برگزاركننده نشست سايتس در ژوهانسبورگ باشد و جايزه برندگان اين رقابت نيز بليط رفت و برگشت هواپيكا براي حضور در اين رويداد خواهد‌بود.

کد خبر 330888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha