همشهری‌آنلاین: مقام‌های آمریکا اعلام کردند دولت امارات از واشنگتن خواسته تا از نیروهای این کشور در حمله نظامی جدید به القاعده یمن حمایت نظامی و لجستیکی به عمل آورد.

UAE

مسئولان آمریکایی تاکید کردند این کشور در حال بررسی درخواستی از سوی دولت امارات مبنی بر ارائه حمایت نظامی برای کمک به حمله جدید علیه القاعده یمن هستند.

به گفته این منابع امارات از آمریکا خواسته تا در عملیات جست‌وجو و نجات و نیز عملیات پزشکی در جریان جنگ علیه القاعده یمن مشارکت کند.

امارات حمایت هوایی، لجستیکی و اطلاعاتی آمریکا را نیز خواستار شده است اما این منابع اعلام نکردند که آیا امارات درخواست اعزام نیروهای ویژه آمریکایی به یمن در سایه درگیری‌ها در سوریه،‌ عراق و افغانستان را مطرح کرده است یا خیر.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مسئولان آمریکایی مذکور که خواستند نامشان فاش نشود در ادامه تصریح کردند که امارات برای یک حمله جدید علیه القاعده یمن آماده می‌شود اما از ارائه جزئیات بیشتر درباره آن خودداری کردند.

امارات در حال حاضر یکی از کشورهای شرکت‌کننده در ائتلاف متجاوز عربی است که سکانداری آن را عربستان سعودی و آمریکا برعهده دارند و روزانه حمله‌هاي خونینی را علیه مناطق مسکونی و غیر نظامیان در یمن انجام می‌دهد.

در همین حال کاخ سفید و وزارت دفاع آمریکا از ارائه هرگونه توضیح درباره این خبر خودداری کردند و مقام‌هاي امارات نیز هنوز واکنشی نسبت به این مساله نشان نداده‌اند.

کد خبر 330672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha