همشهری آنلاین: رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار معدوم شدن غذاهای فاسد در ایام نوروز را یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم اعلام کرد و گفت: بیشترین تخلفات در استانهای فارس،خراسان رضوی و تهران بوده است.

به گزارش ايرنا، خسرو صادق نیت،آخرین آمار مربوط به تخلفات بهداشتی در ایام نوروز را اعلام كرد و گفت:‌ در طرح سلامت نوروزی كه از اول اسفند تا 15 فروردین اجرا شد، در مجموع 920 هزار مورد بازرسی از اماكن عمومی انجام شد كه طی آن سه هزار و 300 محل متخلف كه تخلف شدید داشتند، تعطیل شدند.

وی گفت: در پی این بازدیدها 14 هزار امكنه شامل رستوران، اغذیه فروشی و محل عرضه مواد غذایی متخلف به دادگاه معرفی شدند و یك میلیون و 500 هزار كیلوگرم معادل 1.5 تن ماده غذایی فاسد معدوم شد، موادی كه اگر مصرف می شد می توانست به مسمومیت و بیماری 30 میلیون نفر منجر شود.

رئیس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت اضافه كرد: بیشترین مواد غذایی فاسد شامل لبنیات، كنسرو، تن ماهی و ربه گوچه فرنگی تاریخ گذشته بود، علاوه بر آن تخلفات مهمی نیز از نظر نگهداری مواد غذایی مشاهده شد كه بیشتر مربوط به نگهداری نامناسب گوشت و مرغ بود.

وی گفت: بخش مهمی از تخلفات نیز به استفاده از مواد شیمیایی و رنگهای غیر مجاز در مواد غذایی بود.

صادق نیت درباره استانهایی كه بیشترین موارد تخلف را داشتند نیز گفت: بیشترین موارد تخلف در استانهای فارس، خراسان رضوی و تهران گزارش شده است كه دو استان فارس و خراسان رضوی جزو استانهای توریستی و پرتردد ایام نوروز بودند.

وی ادامه داد: با وجود اتمام طرح تشدید بازرسی از اماكن عمومی، كار نظارت بر بهداشت اماكن عمومی در طول سال ادامه دارد و به خصوص مردم می توانند طی تماس با سامانه 190،به صورت 24 ساعته گزارش تخلفات بهداشتی را به وزارت بهداشت اعلام كنند تا به سرعت رسیدگی شود.

رئیس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت گفت: در ایام نوروز نیز حدود 30 درصد كشف مواد غذایی فاسد و تخلفات بهداشتی با تماس تلفنی مردم با این مركز صورت گرفت و بیشترین شكایتهای مردمی از رعایت نشدن بهداشت در اماكن عمومی و رستورانها بود.

کد خبر 330328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha