همشهری آنلاین: رزمایش پیامبر اعظم (ص) نیروی زمینی سپاه پاسداران دقایقی پیش در منطقه سراوان استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش ايسنا، رزمایش پیامبر اعظم (ص) نیروی زمینی سپاه پاسدارن دقایقی پیش با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار باقری رییس سازمان ارکان ستاد کل نیروهای مسلح و با رمز «یا محمد رسول الله» در روستای جالق از توابع سراوان استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

این رزمایش به مدت سه روز و با هدف حفظ آمادگی رزمی در یگان‌های منطقه، نمایش قدرت نظامی نیروهای مستقر در منطقه، هویت بخشی و امنیت سازی منطقه مبتنی بر بومی سازی امنیت و نشان دادن امنیت پایدار توسط مردم در مناطق سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب خراسان جنوبی و شرق استان هرمزگان که قرارگاه قدس نیروی زمینی در آن حضور دارند، برگزار خواهد شد.

بر اساس اظهارات سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، در روز اول رزمایش پیامبر اعظم (ص) در منطقه سراوان و در روز دوم که در منطقه عمومی میرجاوه برگزار می‌شود، سناریوها و سریال‌های نظامی پیش بینی شده انجام می‌شود و در روز سوم نیز تجمع عظیمی از فرماندهان بسیج و یگان‌های حاضر در رزمایش در شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

در این رزمایش علاوه بر کلیه نیروهای بومی سازماندهی شده در منطقه، لشکر 41 ثارالله و 19 فجر و تیپ 33 المهدی، 110 سلمان، حضرت علی اکبر (ع) و صالحین و یگان ویژه صابرین نیز حضور دارند. هوانیروز سپاه نیز در این رزمایش نقش موثری ایفا می‌کند

کد خبر 330314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha