همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری رزمایش امنیتی پیامبر اعظم (ص) توسط این نیرو طی روزهای ۲۴ تا ۲۶ فروردین در منطقه جنوب شرق کشور خبر داد.

رزمایش

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور این مطلب را روز یکشنبه در نشست خبری عنوان کرد و پیرامون توانمندی ها و برنامه های آینده نیروی زمینی سپاه، توضیحاتی داد.

وی گفت: قرار است این رزمایش با محوریت قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان، جنوب استان کرمان، جنوب استان خراسان جنوبی و شرق استان هرمزگان به مدت سه روز برگزار شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران اضافه کرد: نخستین هدف از اجرای این رزمایش امنیتی حفظ آمادگی رزمی در یگان های منطقه ای، دومین هدف آن نمایش اقتدار نیروهای مسلح مستقر در منطقه، سومین هدف، هویت بخشی و امنیت سازی مبتنی بر بومی و مردمی کردن امنیت در منطقه و چهارمین هدف نیز عملیاتی کردن برخی تاکتیک ها و روش های مختلف عملیاتی در متون درسی است.

وی افزود: در اجرا و برگزاری این رزمایش بزرگ امنیتی، تیپ ها و لشگرهای مختلف وابسته به نیروی زمین سپاه سازماندهی شده اند که با اقتدار کامل و آرایشی منظم به اجرای این رزمایش خواهند پرداخت.

سردار پاکپور خاطرنشان کرد: قرار است این رزمایش در روز نخست در بخش جالق منطقه سراوان، روز دوم در منطقه عمومی میرجاوه و روز سوم با تجمع فرماندهان و یگان های شرکت کننده برگزار شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه از ایفای نقش و حضور مؤثر یگان تازه تاسیس هوانیروز سپاه در این رزمایش خبر داد و گفت: در رزمایش امنیتی پیامبر اعظم (ص) جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی سپاه بکارگیری و آزمایش می شود.

وی پیام رزمایش نیروی زمینی سپاه را ایجاد بازدارندگی در برابر دشمنان با نمایش بخشی از قدرت دفاعی عنوان و تصریح کرد: انجام این رزمایش ها موجب می شود تا دشمنان در برآوردهای خود دچار اشتباه نشده و اقدامات نابخردانه ای را صورت ندهند.

وی گفت: نیروهای بومی و لشکرهای 41 ثارالله و 19 فجر، تیپ های 33 المهدی(عج)،110 سلمان، حضرت علی اکبر(ع) و یگان های صالحین و صابرین در اجرا و برگزاری این رزمایش امنیتی، شرکت دارند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون توانمندی ها و ماموریت های نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تامین امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیز خاطرنشان کرد: ماموریت های نزسا در 2 بخش که بخشی از آن امنیتی است، در مرزهای شمالغرب،غرب، جنوب شرق و برخی از مناطق شمال شرق کشور انجام می شود؛ زیرا در این مناطق کشورهای همسایه در برخی موارد در کنترل و انسداد مرزهای مشترک شان با ایران اقدامات مناسبی را انجام نمی دهند.

وی افزود:به عنوان مثال رزمندگان نیروی زمینی سپاه در این خصوص، طی سال های گذشته در بخش اقلیم کردستان عراق با گروه های غیرعراقی و در مناطقی مانند دالان، پرداق تا سردشت با گروه های تروریستی و ضد انقلاب درگیری هائی داشته اند.

سردار پاکپور توضیح داد: پیش از این در برخی مناطق مرزی کشور مانند مناطق شمالغرب به ویژه بخشی از منطقه مابین پیرانشهر و سردشت و ارتفاعات قندیل، کلاله، پانه سر و جاسوسان از گذشته پاسگاه مرزی، جاده و حتی حضور فیزیکی نداشتیم؛ چرا که از 15 مهر به بعد با بارش برف، تمام راه های ارتباطی بسته می شد؛ از این رو این مناطق، جولانگاه عناصر ضد انقلاب شده بود و حتی این گروهک های ضد انقلاب در آنجا استقرار یافته بودند.

وی افزود: اگر زمانی می خواستیم در این مناطق برای تنبیه دشمن اقدامی انجام دهیم باید برای زدن عقبه دشمن از 35 تا 40 کیلومتر از داخل کشور با شلیک راکت اقدام می کردیم؛ به همین دلیل چاره ای نداشتیم جز اینکه برای استقرار در نقاط مرزی از سال 90 عملیات رزمی خود را آغاز کنیم که این سلسله عملیات طی چهار سال تا مرداد سال 1394به پایان رسید و این مناطق کاملا از لوث وجود ضد انقلاب پاکسازی شد؛ به نحوی که اکنون در شمالغرب کشور خلأ مرزی نداریم تا جولانگاه ضد انقلاب شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این نشست خبری با مهم خواندن اشراف کامل اطلاعاتی پاسداران ولایت مدار نزسا روی گروهک های ضد انقلاب تاکید کرد: پاسداران انقلاب اسلامی در رویارویی با هر حرکتی از سوی این گروهک ها آن را در نطفه خفه خواهند کرد.

سردار پاکپور افزود: امنیت مرزها را با یاری خدا و با اولویت قرار دادن کنترل مرزها و با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، عملیاتی و مهندسی برقرار کرده ایم.

وی تأکید کرد: امروز با انجام اقدامات یادشده از سوی رزمندگان نیروی زمینی سپاه در مرزهای جنوب شرق کشور، درگیری با اشرار و تروریست ها در صورت بروز به نقاط صفر مرزی کشیده شده است؛ هرچند ممکن است اقدامات کوری از سوی این گروهک های ضد انقلاب در داخل صورت بگیرد که آنها سازمان یافته نیستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: اشراف اطلاعاتی و آرمان های دفاعی همه جانبه مدافعین مرزی سپاه با فرماندهی قرارگاه قدس فرصت عرض اندام را از عوامل مزدور بیگانه گرفته است به گونه ای که هرگونه تهدید احتمالی، آنها را با پاسخ قاطع، سخت و ویران گر مواجه می سازد.

وی حضور چند ساله نیروی زمینی سپاه در عرصه تامین و دائمی سازی امنیت مطمئن در مناطق شمال غرب و جنوب شرق کشور را موهبتی الهی و مایه مباهات و آرامش مردم استان های آذربایجان غربی، کردستان و سیستان و بلوچستان عنوان و تصریح کرد: سپاه ، خود را سپر حوادث کشور و بلایای فرا روی مردم می داند و در این راه برای ایفای نقش مقدس و عمل به وظایف خطیر خود لحظه ای درنگ نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمرینات و آموزش های مختلف در مجموعه این نیرو به صورت مداوم صورت می گیرد، گفت: در زمان حاضر 95 درصد تجهیزات ما آماده است همچنین در بعد انسانی نیز تربیت نیروی کارآمد و انتقال تجربیات حاصل از دوران دفاع مقدس و درگیری های شمال غرب و جنوب شرق و حتی حضور مستشاری، به نیروهای جوان صورت می پذیرد.

سردار پاکپور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور مستشاری نیروهای سپاه در سوریه با تاکید بر اینکه سوریه خط مقدم جبهه مقاومت است گفت: بنا به فرموده فرمانده معظم کل قوا به محور مقاومت و جبهه مبارزه با صهیونیسم کمک کرده و به آن افتخار می کنیم؛ علاوه بر این اگر تروریست ها را در سوریه زمینگیر نکنیم می بایست در مرزهای خودمان با آنها بجنگیم.

کد خبر 330102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha