یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اسپانیا، ایگناسیو خسوس ماتیانس مارتینز، سفیر خود در بلژیک را به دلیل اتهام‌های وارده مبنی بر عدم انجام وظایف به عنوان نماینده اسپانیا در خارج از کشور و نداشتن هیچ گونه تماسی با دولت بلژیک، اخراج کرد.

 ایگناسیو خسوس ماتیانس مارتینز، سفیر اسپانیا در بلژیک به دلیل غیبت و سوء استفاده از قدرت خود مورد اعتراض دیگر کارکنان سفارت قرار گرفته بود.

یک منبع سفارت اسپانیا در بلژیک گفت: بدترین اتفاق این بود که او به هیچ وجه نمایندگی کشورش را برعهده نداشت. هیچ کس به سفارت نمی‌آمد و ماتیانس نیز هیچ دیداری با هیچ کس نداشت و حتی از هر گونه ابتکار عمل توسط کارکنان سفارت جلوگیری می‌کرد.

وزارت خارجه اسپانیا اعلام کرد: این فرد تمام پل‌های خود را با دولت بلژیک سوزانده است و همین اقدام را در ماموریت پیشین خود در نیکاراگوئه نیز انجام داده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، به نوشته روزنامه گاردین،یکی از بازرسان در گزارش وزارت خارجه اسپانیا اعلام کرد:به دلیل غیبت، رویکرد منفی او، سرباز زدن از عهده گیری هرگونه نقش دیپلماتیک از سوی پرسنل و در کل نبود هماهنگی داخلی،روز به روز  مديريت و اداره سفارت فلج‌تر می‌شد.

همچنین یک منبع دیگر اعلام کرد: او به ندرت به سر کار می‌آمد.

سفارت اسپانیا به دلیل این‌که در این باره زودتر وارد عمل نشده، نيز مورد انتقاد قرار گرفته است، یکی از اتهام‌هاي وارده در این‌باره این است که ماتیانس روابط بسیار نزدیکی با اقوام نخست‌وزیر اسپانیا دارد.

کد خبر 330065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha