سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۶ - ۰۸:۵۳
۰ نفر

گروه ورزشی: سپاهان ایران - الوحده‌امارات، نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا.

فینال؛ این رویای شیرین مرد تلخ زردپوشان اصفهانی است، اگرچه حالا فوتبال ایران بیش از لوکا بوناچیچ خود را نیازمند حضور در دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌بیند. گویا باور رسیدن به فینال در سایه حضور سرمربی جاه‌طلب سپاهان، کار چندان سختی هم نیست.

«فراموش نکنید که شما بهتر و برتر از آنها بوده‌اید. تنها نکته‌ای که باعث نگرانی‌ام شده این است که باید فراموش کنید نیمه‌نهایی تا چه حد حساس و سخت خواهد بود. جدا از این دغدغه، مسئله دیگری هم وجود دارد که باعث دلگرمی من است؛ حالا شما به خوبی می‌دانید که تیم‌برتر هستید. با چنین طرز تفکری تا فینال راهی نیست.»

 این عبارات لوکا بوناچیچ است. او قصد دارد شاگردانش را در آستانه دیدار حساس نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به خوبی مهیا کند، چه الوحده امارات حریف سرسختی است که عبور از آن حتی در فولادشهر به آسانی حاصل نخواهد شد. در همین حال منصور ابراهیم‌زاده تأکید می‌کند: همه از ما انتظار صعود به فینال را دارند. البته ما تحت فشار خاصی قرار داریم اما در فولادشهر، برنده سپاهان خواهد بود.

نگاه خوشبینانه کادرفنی و مسئولان باشگاه سپاهان به دیدار سخت فردا در حالی حتی امر تعجب‌برانگیزی به نظر می‌رسد که آنها در رسیدن به نیمه‌نهایی کمی بیش از حد خوش‌شانس نیز بوده‌اند. موضوعی که چند روز پیش لوکا با اشاره مستقیم و صریح به آن تأکید کرد: بله، ما تیم خوش‌شانسی هستیم که تا اینجای کار پیش آمده‌ایم.

 مدیرعامل باشگاه سپاهان اما چندان به خوش‌شانسی تیم لوکا معتقد نیست و به همین دلیل همزمان با اظهارات سرمربی زردپوشان اصفهانی در گفت‌وگویی اظهار داشت که ما باید به فینال برسیم. به هرحال محمدرضا ساکت در شرایط کنونی هیچ تمایلی به پذیرفتن واقعیتی به نام خوش‌شانسی ندارد.

 فردا نبرد سپاهان مقابل الوحده در حالی برگزار خواهد شد که اصلی‌ترین دغدغه لوکا، رسیدن محمود کریمی به این بازی است. گفته می‌شود مهاجم باهوش و تکنیکی سپاهان به این دیدار خواهد رسید. در این صورت سرمربی سپاهان، کریمی را به عمادرضا ترجیح خواهد داد. تیم لوکا با سیستم 1-3-2-4 به مصاف الوحده امارات خواهد رفت.

ترکیب احتمالی 2 تیم

سپاهان: عباس محمدی، محسن بنگر، هادی عقیلی، سعید بیات، حمید عزیززاده (جابا مجیری)، جلال اکبری، احسان حاج‌صفی، حسین کاظمی، عبدالوهاب ابوالهیل، محرم نویدکیا، عمادرضا (محمود کریمی)

 الوحده: نادر المیاغری، بشیر سعید، یاسر عبدالله، محمد عثمان، حیدر آلوعلی، محمود خمیس، عیسی احمد، اسماعیل مطر، محمد الشحی، توفیق عبدالرزاق، لئوناردو داسیلوا.

اما سرمربی برزیلی الوحده در آخرین توصیه‌های خود به شاگردانش گفته است: اگر فکر می‌کنید که حضور در نیمه‌نهایی کار بسیار بزرگی است کاملاً در اشتباه به سر می‌برید. چون اگر در این مرحله حذف شوید هیچ‌کس شما را به خاطر نمی‌آورد. باخت در این مرحله یک معنا بیشتر ندارد؛ اینکه همه خیلی زود الوحده را فراموش خواهند کرد.

 ورتمن که سابقه همکاری با چند تیم قطری را نیز در کارنامه خود دارد، حالا برای رسیدن به رویای فینال درست مثل همتای کروات خود بازیکنان تیمش را مورد خطاب قرار داده. او تصریح کرده است: بهتر است برد برابر الهلال را فراموش کنیم. حالا ما در مرحله نیمه‌نهایی تنها باید به فینال بیندیشیم که به نظر من رسیدن به آن دور از انتظار نیست. البته سرمربی الوحده برای رسیدن به هدف خود تیم بسیار خوبی را در اختیار دارد. چه در اختیار داشتن بازیکن بی‌نظیری چون اسماعیل مطر هر مربی را برای رسیدن به فینال و حتی قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا امیدوار می‌کند.

 مصاف سپاهان با الوحده البته برای اماراتی ها از این حیث سخت‌تر خواهد بود که آنها یکی از بهترین بازیکنان خود یعنی عبدالله نوبی را مقابل سپاهان همراه خود نخواهند دید. بازیکن شماره 9 الوحده که در دیدار دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی برابر الهلال از زمین بازی اخراج شد فردا در فولادشهر اصلی‌ترین غایب اماراتی‌ها به حساب می‌آید. در همین حال تنها نگرانی ورتمن نرسیدن عبدالرحیم جمعه به بازی برابر سپاهان است. گویا ملی‌پوش الوحده نیز دچار مصدومیت شده و حضورش در بازی فردا همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

نبود 2 بازیکن کلیدی این تیم اما باعث تغییر سیستم الوحده نخواهد شد. چه ورتمن به سیستم 2-4-4 اعتقاد خاصی دارد. مربی سپاهان در توضیح روش بازی الوحده می‌گوید: آنها در خانه با سیستم 1-3-2-4 و در خانه حریف با سیستم 2-4-4 کار می‌کنند. بدین شکل که در دفاع متمرکز می‌شوند.

 با 2 هافبک دفاعی مقابل حریف ظاهر شده و سپس تمامی ضدحملات خود را بر پایه حرکات انفجاری اسماعیل مطر طراحی می‌کنند. با این حساب الوحده حساب ویژه‌ای روی بهترین بازیکن جام خلیج‌فارس باز کرده و امیدوار است که اسماعیل‌مطر در یک لحظه کار را تمام کند.

 این اظهارات در حالی نگاه‌ها را متوجه مهاجم همه‌کاره عنابی‌پوشان می‌کند که اسماعیل مطر البته در رساندن تیمش به مرحله نیمه‌نهایی سهم ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. او بی‌تردید ستاره بازی دور برگشت مقابل الهلال بود. جایی که توانست در شهر ریاض الوحده امارات را از حریف نامدار عربستانی خود پیش بیندازد و دیگر چه فرقی می‌کرد که طارق تائب، مهاجم اهل لیبی الهلال در دقیقه 85 کار را به تساوی بکشاند، چه الوحده در مجموع 2 دیدار بهترین تیم 10 سال اخیر عربستان را از پیش‌رو برداشته بود.

 از طرفی سپاهان نیز توانست کاوازاکی را در ژاپن مغلوب کند. جدال خوش‌شانس‌ها؛ این تعبیر در حالی برای دیدار سپاهان- الوحده اغراق‌آمیز به نظر نمی‌رسد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان کاوازاکی و الهلال در مرحله یک‌چهارم لیگ قهرمانان آسیا به لحاظ تاکتیکی بهتر از حریفان خود کار کردند.

دیدار سخت سپاهان- الوحده که قضاوت آن را داور سنگاپوری یعنی عبدالملک مالک برعهده دارد چهارشنبه رأس ساعت 30 : 20 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 32981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز