همشهری آنلاین: سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد گفت:۱۱ ملوان ایرانی زندانی در جنوب هند ساعت ۱۰ صبح روز جمعه پس از آزادی از زندانی در کوچین با پرواز ایرایندیا به سوی دبی پرواز کردند.

 ۱۱ ملوان ایرانی زندانی در هند آزاد شدند

به گزارش ايرنا حسن نوریان روز جمعه افزود:این افراد در ساعت 18 امروز به وقت محلی ،امارات متحده عربی را به سوی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)ترك می كنند.

وی تصریح كرد:دادگاه قبلا با آزادی 10 نفر از سرنشینان این كشتی ماهیگیری موافقت كرده بود و روز دوشنبه نیز در جلسه ای كه با قاضی پرونده داشتیم، قرار شد كه ناخدا این كشتی نیز با پرداخت جریمه نقدی آزاد شود.

سركنسول جمهوری اسلامی ایران در خصوص رفع توقیف كشتی ماهیگیری خاطرنشان كرد هم اكنون این كشتی دارای نقص فنی است كه بعد از رفع آن و طی مراحل اداری تحویل مالك كشتی می شود.

وی افزود:از زمان توقیف این كشتی ماهیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و كنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد تمام تلاش خود را برای آزادی هرچه سریعتر ملوانان به كار گرفتند.

كشتی ماهیگیری ایرانی پنجم جولای (14 تیر) با 12 سرنشین در نزدیكی كرلا درجنوب هند توقیف و سرنشینان آن به زندان منتقل شدند.

گارد ساحلی ایالت كرلا در جنوب هند علت توقیف این كشتی ماهیگیری را ورود غیر قانونی به آب های این كشور اعلام كرده بود.

کد خبر 329807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha