همشهری آنلاین: رئیس ستاد انتخابات کشور، اعلام کرد :مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دهم اردیبهشت ماه در ۵۶ حوزه برای انتخاب ۶۹ نماینده برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمد حسین مقیمی رئيس ستاد انتخابات كشور با بیان اینکه وزارت کشور دو تاریخ دهم اردیبهشت و 27 فروردین را برای برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان پیشنهاد کرده بود و این شورا با تاریخ دهم اردیبهشت ماه موافقت کرده است، تصریح کرد: در مرحله اول انتخابات 221 نماینده از 207 حوزه انتخاب شدند و مرحله دوم انتخابات در 56 حوزه برای انتخاب 69 نماینده برگزار خواهد شد.

این مقام مسؤول در وزارت کشور با تاکید بر اینکه در جریان این انتخابات 138 نفر با هم رقابت می‌کنند و 15 هزار و 800 صندوق رای در این انتخابات خواهیم داشت، ادامه داد: انتخابات در مرحله دوم در 21 استان برگزار می‌شود و از نظر تهیه تعرفه و امکانات برای برگزاری انتخابات تدابیر و اقدامات لازم انجام شده است.

مقیمی با بیان اینکه از صندوق هایی که برای انتخابات خبرگان استفاده شد برای این انتخابات استفاده خواهیم کرد، در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات در این مرحله به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد یا نه ، گفت: مرحله دوم انتخابات به مانند مرحله اول برگزار خواهد شد . همان طور که اطلاع دارید شورای نگهبان ایراداتی را به سیستم ارائه شده برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی گرفته که این ایرادات همچنان باقی است و انتخابات در این مرحله به مانند مرحله اول برگزارخواهد شد .

وی در ادامه مصاحبه با رادیو گفت وگو، با بیان اینکه البته از 24 مرحله انتخابات 22 مرحله آن ماشینی است و دو مرحله رای گیری و شمارش آرا دستی است ادامه داد: به خاطر اینکه تعداد داوطلبان کمتر است کار در این دوره نسبت به دوره قبل ساده تر است، ولی این چیزی از اهمیت این انتخابات نمی کاهد.

مقیمی با بیان اینکه حدود 23 الی 24 درصد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مرحله دوم انتخاب خواهند شد از کاندیداها و طرفداران آن‌ها خواست که به قانون احترام گذاشته ،اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و با مجریان قانون همانند مرحله اول همکاری های لازم را داشته باشند.

کد خبر 329541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha