مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر بازرسی وزارت بهداشت، اقدام دانشگاه علوم پزشکی قزوین را در اخراج چشم پزشک کشیک این دانشگاه، اقدامی قابل دفاع و بازدارنده دانست.

سید سجاد رضوی

به گزارش سلامت آنلاین، پزشک متخصصی روز هشتم فروردین ۱۳۹۵ در یکی از مراکز آموزشی - درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی قزوین از معاینه بیماران اورژانسی امتناع کرد که در نتیجه این اقدام و به دستور ریاست دانشگاه علوم پزشکی قزوین قرارداد وی با این دانشگاه لغو شد.

دکتر سید سجاد رضوی گفت: این امر در اقدامات بازدارنده دانشگاه موثر است و نباید فراموش کنیم که خط قرمز ما ویزیت بیمار و رضایتمندی مردم است.

وی با اشاره به اینکه این پزشک کشیک وظیفه اصلی خود و قسم پزشکی را در نظر نگرفته و بیماران مجروح را ویزیت نکرده است، افزود: چنین پزشکی در سیستم دانشگاهی جایی ندارد و حتی در بخش خصوصی نیز اگر پزشکی بخواهد از ویزیت بیماران آن هم بیماران اورژانسی امتناع کند، بخش خصوصی نیز با وی قرارداد نمی‌بندند.

رضوی اظهار داشت: در بررسی‌هایی که دانشگاه کرده است و این پزشک سابقه ای در این قضایا نیز داشته و چنین اقداماتی را نیز پیش‌تر انجام داده است. دانشگاه می‌تواند از این فرد به هیات تخلفات کارکنان شکایت کند .

مدیر کل دفتر بازرسی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه چنین عملکردی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی نقش بازدارنده دارد، گفت: پزشکی که خط قرمز حوزه سلامت را زیر پا بگذارد و به آن توجهی نداشته باشد در نظام سلامت جایی ندارد.

وی درباره اینکه آیا اخراج برای چنین پزشک متخلفی کافی است، افزود: ما کارخود را می‌کنیم اما هیات تخلفات کارکنان و هیات علمی قطعاً پیگیر مسائل این پزشک خواهد بود و قطعا ً دانشگاه می‌تواند نظام پزشکی را در این باره دخالت دهد و از آن کمک بخواهد.

رضوی در پایان تاکید کرد: لغو قرار داد با این پزشک متخلف کار درستی بوده و قطعا می‌تواند جلوی تخلفات را بگیرد و هم نقش بازدارنده دارد و هم اینکه نقش مهمی را در بازگشت اعتماد مردم به نظام سلامت و رضایت آن‌ها ایفا می‌کند.

کد خبر 329486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha