همشهری آنلاین: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: زمان رسیدن اورژانس در حوادث ویژه به زیر ۹ دقیقه کاهش یافته است که این امر، حکایت از فعالیت گسترده این بخش دارد.

دکتر آقاجانی

به گزارش وبدا، دکتر محمد آقاجانی، افزود: برای سرعت انتقال مجروحان در نقاط حادثه خیز، با گسترش پایگاه‌های هوایی و زمینی اقداماتی صورت گرفت که شامل رشد 40 درصدی پایگاه‌های هوایی و افزایش تعداد آمبولانس‌ها در این نقاط بود.

معاون درمان در بخش دیگری از سخنان خود از نکات مثبت نظارت‌های امسال نسبت به سال گذشته به حضور متخصصان مقیم در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: حضور این متخصصان از برکت‌های طرح تحول سلامت است.

وی در ادامه افزود: متخصصان مقیمی در بیمارستان های بالای 64 تختخوابی هستند و در بیمارستانهای دیگر نیز متخصصان آنکال حضور دارند.

معاون درمان وزارت بهداشت از دیگر نکات مثبت نظارت‌های نوروزی معاونت درمان، به فعالیت بخش‌های ویژه اشاره کرد و گفت: صد درصد بخش‌های ویژه و اورژانس در 570 بیمارستان های وزارت بهداشت فعال و با تمام ظرفیت کار کردند.

دکتر آقاجانی به کمبود نیروی انسانی خصوصا پرستار اشاره کرد و گفت: البته کمبود پرستار فقط خاص این ایام نیست ولی برای جبران این کمبود، پرستاران و کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در یک ماه بیش از 500 ساعت کار کردند تا این کمبود جبران شود.
وی کمبود تخت در مراکز استان‌ها و کلان شهر ها را از دیگر کمبود‌ها در نظام خدمات درمانی وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: این امر منجر به صف و انتظار برای بیمارانی که از طریق اورژانس‌ها بستری می‌شوند می‌گردد.

معاون درمان وزارت بهداشت از رضایتمندی مردم در این ایام از خدمات درمانی وزارت بهداشت خبر داد و افزود: شبکه ارائه خدمت در شهرها به خوبی مشغول به فعالیت و خدمت رسانی هستند که البته با توجه به فعالیت حدود 10 هزار نفر پزشک متخصص در طرح تحول سلامت و تمرکز در نقاط محروم، شرایط را متفاوت کرده است.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین گفت: امسال نظارت‌های ما در مراکز درمانی حدود 15 درصد بیشتر بوده است که بیمارستان‌های تروما و جنرال و شهرهای توریستی زیارتی و کلان شهرها و همینطور شلوغ ترین پایگاه‌های اورژانس ؛ حدود 330 پایگاه اورژانس ، هدف اصلی این نظارت‌ها بودند.

کد خبر 329483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha