همشهری آنلاین: کار ساخت بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی شناور اروپا به زودی پایان می‌یابد.

اروپا در انتظار پایان ساخت بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی

به گزارش مهر، این مزرعه خورشیدی که بدون شک یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به جز ابعاد قابل توجه، به شناور بودن آن بر روی دریاچه‌ای کوچک مربوط می‌شود از جمله دستاوردهای چشمگیر دانشمندان و مهندسان در عرصه فناوری‌های خورشیدی به شمار می‌آید.

این مزرعه خورشیدی شناور در نزدیکی فرودگاه بزرگ هیترو لندن ساخته شده و فاصله چندانی تا آغاز به کار ندارد. گفته می‌شود از برق پاکی که در این مرکز بزرگ تولید می‌شود برای راه‌اندازی تجهیزات تصفیه آب استفاده خواهد شد.

بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی شناور اروپا ابعادی در حدود هشت زمین فوتبال دارد و پیش‌بینی می‌شود سالانه ۵.۸ میلیون کیلووات برق تولید کند که از این منظر یکی از پیشرفت‌های تاریخی بشر در ابتدای هزاره سوم در حوزه فناوری‌های خورشیدی محسوب می‌شود.

نکته مهمی که همواره به عنوان یک چالش جدی در راه توسعه فناوری مزارع خورشیدی وجود دارد به گرمای قابل توجه صفحات به کار گرفته در این مزارع مربوط می‌شود به طوری که خنک نگه داشتن آن‌ها همواره دغدغه دانشمندان بوده است.

حالا و در این پروژه از محیط آبی برای خنک نگه داشتن این صفحات استفاده می‌شود.

هر یک از ۲۳ هزار صفحه خورشیدی که در این تأسیسات نصب شده بر روی سکوی پر شده از هوا به حالت شناور باقی مانده و به وسیله تجهیزات مخصوصی به یکدیگر متصل شده‌اند.

گفته می‌شود این مزرعه خورشیدی به شبکه سراسری برق بریتانیا متصل نخواهد شد و تنها برای تأمین بخشی از برق مورد نیاز یکی از تأسیسات تصفیه آب این منطقه به کار گرفته خواهد شد.

کد خبر 329398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha