۸ روز است که نامش سر زبان‌ها افتاده و به داماد میلیاردر مشهور شده است.

داماد میلیاردر

همه درباره جشن عروسي رؤيايي او صحبت مي‌كنند و فضاي مجازي پر شده از عكس پول‌هايي كه مهمانان به‌عنوان هديه عروسي به او دادند. هديه‌هايي كه در پايان عروسي رقم آن به يك ميليارد و 850ميليون تومان رسيد تا او يك شبه ميلياردر شود. مجيد قاسم پور، داماد 25ساله بندرعباسي در گفتگوي اختصاصي با همشهري جزئيات بيشتري از بهترين شب زندگي‌اش را بازگو كرد.

  • درباره رسمي كه يك شبه تو را ميلياردر كرد صحبت كن.

هيچ‌كس نمي‌داند اين رسم از چه زماني در منطقه ما اجرا مي‌شود. ماجرا از اين قرار است كه در شب عروسي مهمانان به‌عنوان هديه به داماد پول چشمگيري مي‌دهند. اين كار نوعي وام است كه داماد در شروع زندگي دستش خالي نباشد و بتواند زندگي خوبي را شروع كند. اين رسم كه به آن فضل مي‌گويند در بيشتر مناطق استان هرمزگان رواج دارد و در منطقه پشتكوه جلابي كه ما در آنجا ساكن هستيم فراگير‌تر است.

البته همه‌‌چيز به همين سادگي نيست. دامادي كه هديه مي‌گيرد بايد در عروسي كسي كه هديه را داده جبران كند. مثلا يكي از دوستانم شب عروسي‌ام به من 50ميليون تومان هديه داد و چند‌ماه بعد عروسي‌اش است و من بايد دست‌كم 70، 80ميليون تومان به او كادو بدهم و جبران كنم. به همين دليل است كه بايدهمه پولي را كه شب عروسي‌ام جمع شده نگه دارم و براي همه افرادي كه به من هديه داده‌اند جبران كنم.

  • درباره خانواده ات بگو. چند خواهر و برادر هستيد و شغلت چيست؟

ما 4برادر و 3خواهر هستيم كه من كوچك‌ترين پسر خانواده هستم. ما به‌طور خانوادگي در كار كشاورزي و فروش خودرو هستيم اما كار اصلي من كشاورزي است و در سال91 به‌خاطر كشت گوجه‌فرنگي گلخانه‌اي كشاورز نمونه شدم. ما در منطقه شميل زمين كشاورزي داريم.

  • رسم اهداي فضل قبل از اين در خانواده‌تان چطور برگزار مي‌شد؟ ساير برادرانت در شب عروسي چقدر هديه دريافت كردند؟

برادري كه از من بزرگ‌تر است 4سال قبل وقتي ازدواج كرد يك‌ميليارد و 200هزار تومان هديه گرفت. اما من با هديه‌اي كه امسال گرفتم ركورد برادرم را شكستم. پدرم مي‌گويد اين رسم از زمان پدربزرگ‌هايمان وجود دارد. مثلا اقوام دور كمتر و بين يك تا 5ميليون تومان هديه مي‌دهند اما فاميل نزديك بيشتر. مثلا بين 20 تا 100ميليون تومان.

  • چطور با همسرت آشنا شدي و ازدواج كردي؟ مهريه همسرت چند سكه است؟

ما همسايه بوديم و دورادور با يكديگر فاميل هستيم و رفت‌وآمد خانوادگي داريم. در همين رفت‌وآمدها به يكديگر علاقه‌مند شديم و بزرگ‌ترها پا پيش گذاشتند تا با يكديگر ازدواج كنيم. مهريه همسرم 14سكه بهار آزادي است.

  • بيشترين هديه‌اي كه شب عروسي گرفتي چقدر و از طرف چه كسي بود؟

3برادرم بيشترين هديه را به من دادند. هركدام از آنها 100ميليون تومان به من دادند.

  • درباره مراسم عروسي بيشتر توضيح بده. چند نفر مهمان داشتي و چطور از پس پذيرايي از آنها بر آمدي؟

من براي حدود 6هزار نفر كارت دعوت فرستاده بودم اما جمعيتي حدود 8هزار نفر به عروسي آمده بودند. جشن در محوطه بازي كه در نزديكي خانه پدرم قرار دارد برگزار شد. عروسي ما شامل 2شب و يك روز است و در كل 2وعده شام و يك وعده ناهار مي‌دهيم. شام عروسي‌ام چلوگوشت بود و ناهار هم استامبولي داديم. به درستي نمي‌دانم چند كيلو برنج براي اين 3وعده مصرف شد اما 30گوسفند و 10گاو قرباني كرديم.

  • اين همه غذا را چند آشپز طبخ كردند و اين همه ظرف از كجا تهيه كرديد؟

ما 4آشپز استخدام كرده بوديم كه هر كدام به‌طور اختصاصي يك غذا را طبخ مي‌كرد. مثلا يكي برنج مي‌پخت و ديگري گوشت. علاوه بر آن همه مهمان‌ها كه بيشترشان فاميل بودند در كارها كمك مي‌كردند و به‌جز 4 آشپز هيچ كارگري استفاده نكرديم و همه كارها را خودمان انجام داديم. براي پذيرايي هم از ظروف يك‌بارمصرف استفاده كرديم.

  • برگزاري جشن عروسي چقدر برايت هزينه داشت؟ اين هزينه برعهده چه‌كسي است؟

همه هزينه برعهده داماد است. اما من هنوز نمي‌دانم در عروسي هم به‌طور دقيق چقدر خرج شده است و بايد حساب كنم.

  • درباره نحوه دريافت هديه ميلياردي ات توضيح بده. جمع‌آوري يك ميليارد و 850ميليون تومان پول چقدر طول كشيد؟

چند نفر از بزرگ‌ترهاي فاميل وسط مجلس نشسته بودند و پول‌ها را شمارش مي‌كردند و تحويل مي‌گرفتند. يك نفر هم نام هديه‌دهنده و مبلغ را در دفتر مخصوصي يادداشت مي‌كرد. در اين بين يك دستگاه پوز هم داشتيم كه برخي مهمان‌ها هديه را باكارت عابربانك‌شان پرداخت مي‌كردند. در كل جمع‌آوري هديه‌ها حدود 4، 5 ساعت طول كشيد.

  • اين همه پول را چطور به خانه بردي؟

اعضاي خانواده‌ام كمك كردند بسته‌هاي پول را جمع كرديم و به‌جاي امني برديم.

حالا كه به داماد ميلياردر مشهور شده‌اي مي‌خواهي با پول‌هايت چه‌كار كني؟

من بايد هديه‌هايي كه گرفته‌ام جبران كنم. به همين دليل مي‌خواهم پول‌هايم را در بانك پس‌انداز كنم. در آينده كارم سخت‌تر است چراكه بايد هر هديه‌اي كه گرفته‌ام مبلغي اضافه‌تر كنم و پس بدهم. با اين حال از همه 8هزار مهماني كه به جشن شروع زندگي مشتركم آمدند تشكر مي‌كنم.

کد خبر 329232

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha