همشهری آنلاین: مدیر عامل خبرگزاری فارس از راه‌اندازی واحد پروازی این خبرگزاری در سال جاری به عنوان اولین رسانه مکتوب صاحب این نوع فعالیت در کشور خبر داد.

به گفته مهدی فضائلی، مدیر عامل خبرگزاری فارس، این خبرگزاری برنامه‌هایی چون سه زبانه شدن خبرگزاری، ارائه خدمات جدید صوتی، تصویری و نیز استفاده از پیامک و ایمیل برای انتشار اخبار و راه‌اندازی «واحد پروازی» را در دستور کار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، از حدود دو سال پیش خروجی انگلیسی خبرگزاری فارس نیز راه‌اندازی شد و هم اکنون خروجی زبان عربی این خبرگزاری هم فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و در روز عید فطر به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

فضائلی گفت: «اقدام دیگری که حداکثر تا دو ماه آینده شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود، ارائه خدمات ارتباطی به کاربران خبرگزاری به صورت صوت، تصویر (فیلم)، ارسال اخبار به صورت پیامک وemail  است که از مدتی پیش به صورت آزمایشی شاهد ارائه این خدمات بودیم و از حدود دو ماه آینده با تشکیل گروه تخصصی، خدمات یادشده به کاربران به صورت مستمر ارائه می‌شود.»

به گفته او در مواردی ممکن است، فیلم‌های مستند به صورت مستقل منتشر شود، البته با توجه به محدودیت‌های زیر ساخت‌های ارتباطی در کشور هنوز امکان ارائه این نوع خدمات با کیفیت بالا وجود ندارد اما خدماتی از این نوع که از سوی خبرگزاری فارس ارائه می‌شود با بهره‌گیری از بالاترین کیفیت ممکن در کشور ارائه می‌شود.

او افزود: «اقدام جدید دیگر راه‌اندازی واحد پروازی خبرگزاری است که با عقد قرار داد بین این خبرگزاری و یک شرکت خصوصی ارائه کننده خدمات پروازی میسر شده است. تاکنون در بین رسانه‌های داخلی فقط صدا و سیما امکان استفاده از هلی‌کوپتر (بالگرد) را برای تهیه اخبار و پوشش برنامه‌ها داشت.»

به گفته مدیرعامل خبرگزاری فارس، یک نمونه آزمایشی این خدمت جدید با پرواز کایت موتوری در کویر مرنجاب استان اصفهان در حوالی کاشان و تهیه تصویر و عکسبرداری هوایی از این منطقه عملیاتی شد.

کد خبر 32916

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز