بعد از افزایش سقف وام مسکن زوجین در روزهای پایانی سال گذشته، فرابورس، شرایط جدید انتشار و معامله اوراق تسهیلات مسکن را اعلام کرد.

بعد از مصوبه 11اسفند شوراي پول و اعتبار مبني بر افزايش وام مسكن زوجين به ۱۶۰‌ميليون تومان، متقاضيان استفاده از تسهيلات جديد منتظر اعمال تغييرات لازم در اوراق تسهيلات مسكن بودند.

  • تغييرات تازه نرخ سود وام مسكن

فرابورس با انتشار اطلاعيه‌اي در مورد افزايش سقف تسهيلات مسكن براي زوجين و تغيير نرخ سود آن، توضيح داد. در اين اطلاعيه آمده است: براساس بخشنامه بانك مسكن، نرخ سود تسهيلات خريد خانه، فروش اقساطي و جعاله تعمير مسكن از 18.5درصد به 17درصد كاهش يافته است.همچنين نرخ سود تسهيلات مشاركتي نيز 21درصد تعيين شده است.

  • تغيير سقف تسهيلات در تهران و شهرستان‌ها

براساس اطلاعيه فرابورس سقف تسهيلات خريد و ساخت مسكن از محل اوراق گواهي حق‌تقدم استفاده از تسهيلات مسكن براي زوجيني كه تاريخ عقد آنها از اول فروردين‌85 و بعد از آن باشد (مشروط به عدم‌استفاده از تسهيلات طرح 92) از 500ريال به سقف‌هاي جديد افزايش پيدا كرده است، به‌طوري كه سقف تسهيلات براي هر پلاك ثبتي در تهران 100ميليون تومان و در مراكز استان‌ها و شهرهاي بالاي 200هزار نفر 80ميليون تومان است كه در اين صورت اوراق مورد نياز براي تهران 200برگه و براي شهر‌هاي بالاي 200هزار نفر 160برگه و براي ساير مناطق شهري كه 60ميليون تومان براي هر پلاك ثبتي است، 120برگه
است.

سقف فردي تسهيلات خريد و ساخت مسكن از محل گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن در تهران 60ميليون تومان و در مراكز استان‌هاي بالاي 200هزار نفر 50ميليون تومان است كه تعداد اوراق مورد نياز در تهران 120ورقه و در مراكز استان‌ها 100ورقه است.

  • شرايط استفاده از اوراق تسهيلات مسكن

استفاده از سقف‌هاي تسهيلاتي مذكور از محل گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن صادرشده از نمادهاي « آبان 94» و بعد از آن امكان پذير است. پرداخت تسهيلات از محل اوراق گواهي حق‌تقدم استفاده از تسهيلات مسكن صادر شده در نمادهاي مهر94 و قبل از آن صرفا تا سقف‌هاي تسهيلات قبلي (50ميليون تومان براي زوجين و 35ميليون تومان براي ساير اشخاص) امكان پذير خواهد بود.

متقاضيان مي‌توانند از طريق خريد اوراق گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن به تعداد مورد نياز در نمادهاي آبان94 به بعد، خريد اوراق گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن قبلي در نمادهاي مهر94 و قبل از آن تا سقف‌هاي تسهيلات قبلي 350ميليون ريال براي هر يك از زوجين، خريد مابه‌التفاوت از محل اوراق گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن جديد در نمادهاي « آبان 94»‌ و بعد از آن و همچنين پرداخت 2فقره تسهيلات براي خريد يك واحد مسكوني توسط زوجين مستلزم خريد 6دانگ يك واحد مسكوني از سوي زوجين است، از اين مزايا بهره‌مند شوند.

جدول

کد خبر 329085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha